نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی:

ایران حرم است

تبریز( پانا )- مهدی اسماعیلی با اشاره به فریضه دینی زکات و پرداخت آن توسط مردم خداجوی این مرز و بوم، ایران اسلامی را بعنوان حرم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۸۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران حرم است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در سومین همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات بیان کرد: یکی از بندهای مهم قانون اساسی پیامبر اسلام (ص) اعلام کردن مدینه به عنوان حرم بود تا کسی حق تعرض به حریم این شهر را نداشته باشد.

وی افزود: امت خداجوی کشورمان نیز به تاسی از پیامبر خود هیچ موقع تسلیم نقشه های شوم استکبار جهانی و عوامل خودفروخته داخلی آنها نخواهد شد، چرا که ما ایران را حرم می‌دانیم و برای این حرم بسیاری از شهدا خون پاک خود را فدا کرده اند.

مهدی اسماعیلی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که معروف به دنیای عصر تکنولوژی و عصر انفجار دانش است و همه از پیشرفت، صنعت و تکنولوژی حرف می‌زنند، حقوق بشر در دنیا نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: در این بین زکات باعث تطهیر مال و جان می‌شود. معنی زکات گذشت از اموال است که خداوند در آیات مختلف به این مورد اشاره کرده است که کسانی که در زندگی خود زکات و خمس پرداخت کرده و از اموال خود بگذرند، پاداش آنها در نزد من محفوظ است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم به دستور دینی اسلام که فلسفه حیات بشری را رسیدن به حیات طیبه قرار داده است توجه کنیم باید دو نکته را مد نظر قرار دهیم. اولین نکته این است که قرآن ما را به امت واحده اسلامی دعوت کرده که ما را به سعادت ابدی راهی خواهد کرد، بنابراین شعار امت اسلامی رسیدن به حیات طیبه است، حیاتی که انسان را به سعادت و کمال می‌رساند.

وی در پایان عنوان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و یک صدا در راستای اجرایی شدن این دستور الهی که زکات برای ما دارای اهمیت است و باید به مردم یادآوری شود حرکت کنیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر ایران اسلامی را در جهان به عنوان یک الگوی حکومت اسلامی و دینی برجسته تر از گذشته نشان دهیم.

* دانش‌آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار