سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

تصمیم‌گیری مناسب در شرایط سخت، به آمادگی‌های قبل بستگی دارد

بهارستان یک (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در مراسم مانور زلزله، تصمیم‌گیری مناسب در شرایط سخت را به آمادگی‌های قبل وابسته دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم‌گیری مناسب در شرایط سخت، به آمادگی‌های قبل بستگی دارد

با همکاری آموزش و پرورش، هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و سپاه شهرستان بهارستان، مانور زلزله در ناحیه یک بهارستان برپا شد.

در این مانور، دانش‌آموزان با پخش آژیر نخست به تمرین پناه‌گیری در مکان‌های مناسب در هنگام وقوع زلزله فرضی پرداختند.

در ادامه دانش‌آموزان همزمان با به صدا درآمدن آژیر دوم تمرین تخلیه و ترک اضطراری کلاس و ساختمان مدرسه و تجمع در حیاط مدرسه را انجام دادند و با آژیر سوم عملیات امداد ونجات آغاز شد.

دانش‌آموزان با مشارکت اکیپ‌های امدادی، بهداشتی و امنیتی مانور زلزله را اجرا کردند؛ همچنین در بخش بعدی این برنامه، عملیات اطفاء حریق با حضور پرسنل آتش نشانی انجام گرفت.

در این مراسم آیت اصلانی، سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در خصوص برگزاری این مانور گفت: لازم است تا همیشه آمادگی داشته باشیم که در شرایط سخت و وقوع زلزله بتوانیم تصمیمات خوب بگیریم واقدامات خوب انجام دهیم تا شاهد ضررات جبران ناپذیر نباشیم.

وی با اشاره بر اینکه کشور ما بر روی گسل‌های متعدد زلزله قرار دارد، افزود: لازم است دانش‌آموزان، آموزش‌های لازم را در زمینه رهایی از زلزله فرا بگیرند تا بتوانند از جان خود و دیگران محافظت کنند.

در پایان اصلانی از عملکرد دانش‌آموزان در به نمایش گذاشتن توان خود برای مانور زلزله و عوامل این مراسم، تشکرو و قدردانی کرد.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار