رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پانا خبر داد:

‌توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها در ستاد اقتصادی‌ دولت بررسی می‌شود

تکالیفی که وضع می‌شود باید متناسب با توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها باشد

تهران (پانا) - رئیس کل بانک مرکزی گفت مقرر شده بانک مرکزی گزارشی را به ستاد اقتصادی دولت ارائه کند و میزان تسهیلاتی که بانک‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند را به این ستاد ارائه کند و توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها نیز در آن گزارش ارائه شود.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
‌توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها در ستاد اقتصادی‌ دولت بررسی می‌شود

علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه بازار ارز آرامش خوبی را در حال حاضر شاهد هستیم. از ابتدای سال تا اواخر مهر،‌ معادل ۲۵ میلیارد دلار در سامانه نیما، ارز عرضه شده و به‌خوبی توانستیم نیازها را تامین کنیم. منابع ارزی دولت به گونه‌‌ای است که حجم عرضه‌های ما از تقاضا فزونی دارد.

وی اضافه کرد: در بازار متشکل ارزی نیز خوشبختانه شاهد این هستیم که حجم معاملات اسکناس افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

صالح آبادی تاکید کرد: چند هفته‌ای است که هر صرافی موظف است‌ که قیمت عرضه و تقاضا را در سامانه بازار متشکل منتشر کند. با عمق خوبی که این بازار پیدا کرده است، شاهد این هستیم که روزانه حجم معاملات به ۱۷ میلیون می‌رسد. می‌بینیم که این بازار از عمق خوبی برخوردار شده و شاهد آرامش در بازار کشور هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به خبرنگار پانا مبنی بر تاکیدات رئیس‌جمهوری برای جلوگیری از ایجاد باس و ناامیدی در بین مردم توسط بانک‌ها، گفت: آنچه که در نظام بانکی اهمیت دارد این است که تکالیفی که بخش‌های مختلف و مجلس ‌برای نظام بانکی وضع می‌کنند، به اندازه‌‌ای باشد که بانک‌ها بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند. لذا در جلسه ستاد اقتصادی دولت هم شب گذشته موضوع تسهیلات بانکی مطرح ‌و مقرر شد که بانک مرکزی گزارشی را به ستاد اقتصادی دولت ارائه کند و میزان تسهیلاتی که بانک‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند را به این ستاد ارائه کند و توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها نیز در آن گزارش ارائه کند و این نکته مورد توجه قرار بگیرد که تکالیفی که وضع می‌شود، متناسب با توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما حدود 66 درصدی که بانک ها پرداخت کردند، به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص یافته است. این نشان‌دهنده این است که ما با توجه به نیازی که بنگاه‌های مختلف به سرمایه در گردش دارند، بانک‌های ما توانسته‌اند این نیازها را تامین کنند. همجنین حدود 15 درصد نیز به نیازهای خرد اختصاص یافته است. طبیعتاً نیاز‌ها بسیار زیاد و نامحدود است و توان تسهیلات‌دهی و منابع محدود است؛ بنابراین مهم این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی شود که متناسب با توان تسهیلات‌دهی بانک باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار