مرکز رشد یاریگران زندگی در دشتستان افتتاح شد

بوشهر (پانا) - مرکز رشد یاریگران زندگی شهرستان دشتستان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، در دبیرستان متوسطه اول شهدای فرهنگی برازجان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مرکز رشد یاریگران زندگی در دشتستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر در مراسم افتتاح مرکز رشد یاریگران زندگی شهرستان دشتستان گفت: خدا را شاکریم که بعد از 25 ماه که کلاس های درس به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شدند شاهد حضور دانش آموزان و دیدار چهره به چهره آنان در کلاس های درس هستیم.

محمود حقدوست بیان کرد: دیدار هر روز دانش آموز با همسالان و برقراری ارتباط کلامی و عاطفی با معلم و دوستان و شرکت در بازی‌ های گروهی و ورزش باعث ایجاد نشاط و پویایی در آنها می‌شود و به سلامت جسمانی و روانی کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

وی با اشاره به آسیب های جدی دوران کرونا به دانش آموزان اظهار کرد: متاسفانه طی این دوران دو ساله علاوه بر آسیب جدی ناشی از افت تحصیلی که متوجه دانش آموزان شد، به دلیل ارتباط زیاد آنان با فضای مجازی، آسیب های اجتماعی جدی نیز در بین آنان شیوع پیدا کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان ادامه داد: در همین راستا وزارت آموزش و پرورش برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان طرح ها و برنامه های مختلفی اجرا کرد که یکی از این برنامه ها طرح کانون یاریگران زندگی است که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در 40 درصد از مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود.

حقدوست خاطرنشان کرد: در کانون یاریگران زندگی به دنبال این هستیم که با همت و همکاری دانش آموزان و اولیا، آسیب های اجتماعی مختلف را در بین همکلاسی ها، هم محله ای ها، دوستان را شناسایی و برای مقابله با آن راه حل و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

وی این طرح را الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان دانست و افزود: طرح یاریگران زندگی در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند که به حیات طیبه رسیده باشند یعنی علاوه بر خودشناسی و خداشناسی، به جهان آخرت هم اعتقاد داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: بیشترین آسیب های اجتماعی که دانش آموزان با آن مواجهه هستند مربوط به آسیب های فضای مجازی است و طی این دو سال کرونایی که بیشترین ارتباط را با این فضا داشتند افزایش داشته است.

سلیمان حیاتی اصل با تقدیر از همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان با مجموعه آموزش و پرورش اظهار کرد: طی این دوران و همچنین سال های گذشته دوره های آموزشی مختلفی توسط کارشناسان، مشاوران و فرماندهان انتظامی شهرستان در سطح مدارس برای دانش آموزان، خانواده ها و همکاران جهت کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد که تاثیرات بسزایی در کاهش آن داشته است.

وی یکی از راه‌های پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان را تقویت مهارت «نه گفتن» در بین آنان دانست و افزود: دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عدم گرایش به سوی رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد به مواد مخدر، نیاز به آموزش در خانه و مدرسه دارند تا قدرت «نه گفتن» را پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار