چرا با وجود افزایش نرخ دلار قیمت خودرو افزایش محسوسی نداشت

تهران (پانا) - این روزها با وجود افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت فاحشی در قیمت خودروهای داخلی دیده نمی‌شود و به گفته یکی از نمایشگاه‌داران تهرانی دلیل این موضوع این است که بازار کششی برای افزایش قیمت بیش از این ندارد و در همین وضعیت هم مردم به‌سمت خرید خودروی دست‌دوم رفته‌اند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
چرا با وجود افزایش نرخ دلار قیمت خودرو افزایش محسوسی نداشت

در یکی دو سال اخیر قیمت خودروی داخلی به هر بهانه‌ای از جابه‌جایی قیمت دلار گرفته تا افزایش قیمت اقلام خوراکی ناگهان دچار نوسان و جهش‌های عجیبی می‌شد اما این روزها با وجود اینکه دلار قیمت صعودی دارد و این موضوع قاعدتاً روی قیمت خودرو بسیار تأثیر دارد فقط چند خودروی داخلی افزایش قیمت داشته‌اند که کمتر از 1 درصد بوده است.

سیاوش رستگاری از نمایشگاه‌داران تهران در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «با افزایش قیمت خودرو خریداران به‌سمت خرید خودروی داخل آمده‌اند و عموماً خودروی کارکرده انتخاب‌شان است.»

وی درباره تغییر قیمت خودروی داخلی با توجه به افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر گفت: «بازار خودرو در سال‌هایی که گذشت به‌اندازه کافی رشد کرده و بیش از این کششی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد. در همین شرایط هم خرید و فروش خودرو صفر به کسادی رسیده و فقط بازار دست‌دوم‌فروشی همچنان تحرک دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار