قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی در استان بوشهر تشکیل شد

بوشهر(پانا) - قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی توسط اداره کل آموزش و پرورش و سپاه امام صادق(ع) و با هدف برنامه‌ریزی و سازماندهی برای اعزام 13هزار دانش‌آموز بوشهری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی در استان بوشهر تشکیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نخستین نشست قرارگاه راهیان نور دانش آموزی گفت: در 2 سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، اردوی راهیان نور به شیوه مجازی برگزار می‌شد که خوشبختانه در سال تحصیلی جدید زمینه اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب فراهم شده است.

علی موحدی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، رسالت اصلی آموزش و پرورش استان است، افزود: انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری و آشنایی نسل نوجوان و جوانان با مشی و روش شهدا، بهترین راه برای تربیت دانش‌آموز انقلابی است.

وی ادامه داد: اردوی راهیان از نیمه دوم آبان با اعزام دانش‌آموزان پسر شروع می‌شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، دانش‌آموز دختر در بهمن ماه از سرزمین‌های ایثار و حماسه بازدید می‌کنند.

موحدی با اشاره به اغتشاشات و آشوب اخیر در کشور عنوان کرد: دشمن با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی بر روی دانش‌آموزان برای همراهی در آشوب، حساب ویژه‌ای باز کرده است اما از 2 هزار و 200 مدرسه در استان حدود 10 مدرسه دارای حاشیه شدند که این مهم نشان می‌دهد که دانش‌آموزان بوشهری دارای بصیرت و هوشیاری لازم هستند.

وی تاکید کرد: درگیری حتی یک دانش‌آموز و یک مدرسه با حواشی هم برای ما قابل قبول نیست اما با همراهی فرهنگیان و خانواده‌ها و دانش‌آموزان، مدارس استان بهترین شرایط را در کشور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری در ضرورت توجه به فضای مجازی خاطرنشان کرد: شرایط اخیر به ما یادآوری کرد که باید بر روی کار فرهنگی در آموزش و پرورش توجه بیشتری کنیم.

موحدی یادآور شد: پذیرش بیش از 120 روحانی در آموزش و پرورش یکی از اقدامات بزرگ فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت است.

جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با توجه به تعطیلی اردوی حضوری راهیان نور در 2 سال گذشته، باید با تلاش و همت بیشتری، زیرساخت‌های برگزاری باشکوه این اردو فراهم شود.

عبدالرضا دشتی افزود: سپاه پاسداران با تمام ظرفیت‌ها در کنار آموزش و پرورش است تا با اعزام دانش‌آموز به راهیان نور، سفیرانی برای آرمان‌های شهدا و انقلاب تربیت کند.

وی تاکید کرد: همراهی یک روحانی و یک راوی دفاع مقدس یا دانش‌آموزان برای ارتقا کیفیت این سفر معنوی ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار