با حضور در گلزار شهدا

جشنواره خوشنویسی دانش‌آموزی «نسیم مهر» در قم برگزار شد

قم (پانا) - دهمین دوره جشنواره خوشنویسی دانش‌آموزی نسیم مهر با حضور مسئولان آموزش و پرورش و اساتید خوشنویسی قم، در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره خوشنویسی دانش‌آموزی «نسیم مهر» در قم برگزار شد

دهمین دوره جشنواره خوشنویسی خط تحریری دانش آموزی استان قم با عنوان نسیم مهر، امروز طی مراسمی در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در جوار مزار شهیدان والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این مراسم، انس نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و بخصوص توصیه شهدا در تبعیت از ولایت فقیه و نیز استفاده از ابزار هنر در راستای ترویج این فرهنگ عاشورایی را گام مهمی در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش برشمرد.

همچنین علی اصغر نظری حائل، رئیس انجمن خوشنویسان قم با تاکید بر اهمیت ترویج هنر خوشنویسی و تلفیق آن با روحیه ایثار و مقاومت، گزارشی از روند برگزاری دهمین دوره جشنواره خوشنویسی خط تحریر دانش آموزی در چارچوب کنگره ملی شهدای قم ارائه کرد.

وی گفت: «جشنواره در دو بخش حضوری و غیرحضوری با کتابت وصیت‌نامه شهدا برگزار می شود و دانش آموزان، ابتدا در برگه های باطله جملات مشخص شده را تمرین کرده و سپس در برگه اصلی کتابت کرده و آن را صفحه آرایی می‌کنند.»

اجرای گروه سرود دانش آموزی «شین» و گل آرایی مزار شهدا از دیگر بخش های مراسم بود؛ در ادامه، دانش آموزان شرکت کننده در دهمین دوره جشنواره نسیم مهر، با استقرار در نیمکت هایی که به منظور انجام رقابت خوشنویسی آماده شده بود، برای کتابت وصیت‌نامه شهدا با خط تحریر، اقدام کردند.

در این مراسم، سردار مهدی کبیری پور، جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدای اداره کل آموزش و پرورش قم، عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم، حسینی و خادمی روسای ادارات فرهنگی، هنری و شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش قم، حجت الاسلام محمد نارویی رئیس بنیاد شهید منطقه یک و مسئولانی از کنگره ملی شهدای قم و سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری حضور داشتند.

خبرنگار: علیرضا صادقیان پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار