استاندار گیلان:

روستاها منبع تولید و اشتغال‌زایی بومی هستند

رشت (پانا) - استاندار گیلان عنوان کرد روستاها منبع تولید و اشتغال‌زایی بومی هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۵۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
روستاها منبع تولید و اشتغال‌زایی بومی هستند

استاندار گیلان، با بیان اینکه روستاها خود منبع تولید و اشتغال بومی هستند؛ توسعه کسب و کار و تولید در روستا را امری مهم دانست و گفت: افزایش مشارکت مردم در تولید تلاشی در جهت مردمی شدن اقتصاد است.

اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان گیلان، با گرامیداشت هفته وحدت، توسعه پایدار جوامع را در گرو توجه به تولید و اشتغال خواند و افزود: توجه به توسعه صنایع داخلی با محوریت صنایع بومی موجب رونق و پایداری اقتصاد می شود.

وی با اشاره به توانمندی های گیلان در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی و صنایع دامپروری و شیلات، بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی تاکید کرد و گفت: اقتصادی شدن هر یک از این بخش ها؛ نیازمند تکمیل زنجیره تولید است که این مهم از خام فروشی جلوگیری می کند.

عباسی بهره گیری از ابزار و صنایع دانش بنیان و نیز اتخاذ سیاست های راهبردی برای توسعه صنایع و به دنبال آن تعالی تولید و اشتغال را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: در جریان سیاست گذاری برای توسعه، باید از نگاه متمرکز منطقه ای اجتناب کرد و توسعه پایدار در همه مناطق استان را مورد توجه قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مردم به نظام و مسئولان اعتماد دارند، صیانت از اعتماد آنان را وظیفه ای سنگین خواند و یادآور شد: دشمنان در تلاشند تا این اعتماد را به نابودی بکشانند و با تخریب اعتماد و امید در جامعه اهداف شوم خود را که سلطه بر ملت های دنیاست، پیاده سازی کنند.

وی به توطئه اخیر دشمن و هدف قرار دادن اعتماد مردم با سندسازی های دروغین و جنگ رسانه ای اشاره و بیان کرد: دشمن سعی در ایجاد چالش های اجتماعی و امنیتی دارد تا در میان این مشغولیت فکری مردم و مسئولان، به بخش های دیگری همچون اقتصاد و فرهنگ ضربه وارد کند.

استاندار گیلان هوشیاری مردم و وحدت را عنصری مهم و کارآمد دانست و افزود: باید تلاش شود تا با عملکرد صحیح، مدیریت جهادی و روحیه انقلابی بسترهای اعتلای ایران اسلامی را فراهم کرد.

وی حذف بروکراسی اداری، حضور میدانی، روحیه کارگشایی، دیدار چهره به چهره، توسعه دولت الکترونیک با هدف شفاف سازی اطلاعات و گزارش عملکرد اقدامات را الزامی برای همه مدیران دانست و عنوان کرد: شناسایی و حمایت از سرمایه گذار و نیز نیروی انسانی متعهد و متخصص از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: فرهنگ اشتغالزایی به عنوان یک اصل غیرقابل انکار نیازمند ترویج است، زیرا فرهنگ کار، بن مایه کارآفرینی و ایجاد اشتغال تلقی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار