مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

آموزش قرآن، نماز و احکام دینی به همه دانش‌آموزان با محتوای مکمل

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر در دانش‌آموزان برای یادگیری نماز، قرآن و احکام دینی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش قرآن، نماز و احکام دینی به همه دانش‌آموزان با محتوای مکمل

میکائیل باقری در حاشیه نشست خبری «طرح نور چشم» در جمع خبرنگاران گفت: دوره‌های آموزشی نماز برای معلمان مدارس به‌ویژه معلمان دانش‌آموزانی که در آستانه سن تکلیف هستند (دختران دوم و سوم دبستان و پسران هفتم و هشتم دبیرستان) برگزار می‌شود؛ این یک فرایند آموزشی و تربیتی با مشارکت و هم‌افزایی مربیان پرورشی و معلمان است.

وی افزود: در تلاش هستیم از ظرفیت کتب درسی برای تبلیغ نماز استفاده کنیم؛ بنابراین همکاران ما همه کتب درسی چند سال اخیر را بررسی کردند تا هر مطلبی که در زمینه نماز وجود دارد استخراج شود و بر همین اساس، محتوای رسانه‌ای و مکتوب به عنوان محتوای مکمل تولید شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: محتواهای مکمل در قالب رمزینه‌های پاسخ سریع در کتاب‌های درسی ایجاد شده است. به طور مثال اگر در پایه دوم دبستان نماز دو رکعتی یا در پایه سوم وضو آموزش داده می‌شود، همراه با فیلم و تصاویر مکمل خواهد بود. یعنی در سال‌های تحصیلی گذشته این آموزش‌ها فقط در قالب عکس و متن در کتاب درسی بود اما امسال علاوه بر این موارد، محتوای رسانه‌ای معتبر تولید شده است.

باقری با اشاره به دسترسی همه دانش‌آموزان کشور به محتوای مکمل آموزشی گفت: همه بچه‌ها به صورت یکسان و برابر از طریق کتاب درسی به محتواهای مکمل دسترسی خواهند داشت. همچنین با اضافه شدن محتوای دینی و مباحث حجاب و عفاف به کتب درسی، علاوه بر مسئول پرورشی و فرهنگی مدرسه، معلمان هم به تبیین نماز و حجاب می‌پردازند.

وی درباره برنامه‌ها و سیاست‌های جدید به منظور تقویت مشارکت والدین در فرایند تربیتی دانش آموزان، افزود: در مسابقات قرآن و نماز بویژه در رشته احکام از ظرفیت والدین استفاده خواهد شد. بر این اساس، امسال در مسابقات احکام، مادران همراه با دختران و نیز پدران همراه با پسران به سوالات احکام پاسخ خواهند داد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح نور چشم گفت: از ابتدای سال تحصیلی یک دوره آموزشی ۳ ماهه در دستور کار است. پس از این دوره سه ماهه برای دانش‌آموزان دختر دوم و سوم ابتدایی و دانش آموزان پسر هفتم و هشتم متوسطه در دی ماه و همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س) جشن تکلیف نمادین در مراکز استان‌ها با حضور ۷۴۰ هزار دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

باقری ادامه داد: پیش اجلاسیه‌های منطقه‌ای و استانی طرح نور چشم از بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت. در اردیبهشت ماه سال آینده نیز اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان با همت و همراهی ستاد اقامه نماز کشور در استان فارس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار