برگزاری نخستین شب رصدی دانش‌آموزان فیروزه در سال جدید تحصیلی

فیروزه (پانا) - همزمان با هفته جهانی فضا به همت انجمن نجوم آموزش و پرورش شهرستان فیروزه نخستین برنامه شب رصدی نجوم برای دانش‌آموزان فیروزه‌ای برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین شب رصدی دانش‌آموزان فیروزه در سال جدید تحصیلی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان فیروزه؛ به مناسبت هفته جهانی فضا به همت انجمن نجوم و پژوهشسرای دانش آموزی آموزش و پرورش شهرستان فیروزه نخستین شب رصدی نجوم و اجرام آسمانی فضایی در محل آموزشگاه معراج روستای جمبرجوق شهرستان فیروزه برگزار شد.

مسئول انجمن نجوم و دبیر جغرافیای آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: در این برنامه آموزشی ۵۰ دانش آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول روستاهای جمبرجوق و رباطی امامزاده به مدت دو ساعت با صورت های فلکی مهم و چگونگی جهت یابی در شب آشنا شدند.

محمد تاجیک افزود: آشنایی با انواع ماهواره و ایستگاه های فضایی، رصد حرکت ایستگاه فضایی کشور چین (تیانگونگ) در آسمان و افق روستا و دیدن سیاره های مشتری (هرمز) و زحل (کیوان) و رصد ماه به کمک تلسکوپ از برنامه های این شب رصدی بود.

مسئول انجمن نجوم آموزش و پرورش شهرستان فیروزه یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی در دو هفته اول هر ماه قمری و بر اساس زمانبندی برنامه شب رصدی در همه مدارس سطح شهرستان فیروزه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار