معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

حضور 120 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات قرآنی؛ 22 نفر حائز رتبه برتر کشوری شدند

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد در سال تحصیلی گذشته 120 هزار دانش‌آموز از اصفهان در مسابقات قرآنی شرکت کردند که 22 نفر حائز رتبه برتر کشوری در رشته‌های مختلف شدند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور 120 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات قرآنی؛ 22  نفر حائز رتبه برتر کشوری شدند

مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، درباره اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته و برخی برنامه‌های پیش رو در حوزه پرورشی اظهار کرد: در مسابقات قرآنی، استان اصفهان در بخش فرهنگیان رتبه اول و در بخش دانش‌آموزی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته 120 هزار دانش‌آموز از اصفهان در مسابقات قرآنی شرکت کردند که 22 نفر حائز رتبه برتر کشوری در رشته‌های مختلف شدند. در بخش همکاران فرهنگی نیز، 4 رتبه برتر کشوری کسب شد که یکی از آن‌ها کسب رتبه اول در رشته حفظ بود.

نم نبات، برپایی نماز جماعت در مدارس را از اهداف مهم حوزه پرورشی عنوان کرد و گفت: به فضل الهی در سال تحصیلی جدید، در بیش از 5500 مدرسه استان اصفهان برنامه نماز جماعت با حضور ائمه جماعات در حال برگزاری است.

وی «‌إِنّی أَحِبُّ الصَّلاةَ» را از طرح‌های مهم حوزه پرورشی در مدارس برشمرد و گفت: این طرح درباره ساماندهی اقامه نماز در مدارس است. امسال طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده، اقامه نماز جماعات در مدارس به‌صورت صد در صدی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با حضور 1200 نفر از طلاب طرح امین، 600 نفر طلاب شاغل، 169 نفر از طلاب استخدامی طرح امین در سال گذشته و با هماهنگی با سایر روحانیون و طلاب، بحث اقامه نماز در مدارس ساماندهی شد.

وی از برگزاری همایش بزرگ «طرح امین» در ابتدای آبان ماه خبر داد و افزود: امسال 1200 نفر از طلاب و روحانیون در قالب طرح امین با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند. آن‌ها ماهانه به‌مدت 100 ساعت در مدارس به فعالیت‌های دینی از جمله اقامه نماز می‌پردازند.

نم نبات در تشریح چند طرح دیگر در حوزه قرآن و عترت بیان کرد: «طرح مبین» در‌خصوص نماز ویژه مدیران مدارس است که در آبان‌ برگزار خواهد شد. «طرح اتقان» هم درباره آموزش درس قرآن ویژه معلمان و آموزگاران ابتدایی است.

وی خاطر‌نشان کرد: برای جشن تکلیف نیز طرح ویژه‌ای برای معلمان پایه سوم دانش‌آموزان دختر در نظر گرفتیم که در آن به آموزش عملی نماز پرداخته می‌شود. یکی دیگر از اقدامات این حوزه تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز برای همه قسمت‌های حوزه پرورشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار