کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد:

لازمه رشد و بالندگی کودکان، آگاهی همگانی از نیازهای کودکان است

ملارد(پانا) - کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در روز کودک گفت کودکان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت و لازمه این کار آشنایی خانواده‌ها ،جامعه و خود کودکان به این حقوق است. 

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
لازمه رشد و بالندگی کودکان، آگاهی همگانی از نیازهای کودکان است

اکرم شهریاری، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد از برگزاری مراسم روز جهانی کودک با همکاری اورژانس اجتماعی شهرستان ملارد در مدارس غدیر و ایثار ابتدایی دخترانه این منطقه خبر داد.

وی در ادامه گفت: کودکان، سرمایه‌های آینده جامعه به شمار می‌آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق‌تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت و لازمه این کار آشنایی خانواده‌ها، جامعه و خود کودکان به این حقوق است. در مراسم امروز تلاش شده تا ضمن ایجاد لحظاتی شاد برای کودکان، آنان را با بخشی از حقوق ذاتی‌شان آشنا کرد.

شهریاری بیان کرد: متأسفانه در هر جامعه، کودکانی هستند که از سوی والدین یا دیگر افراد بالغی که مسئولیت آنان را به عهده دارند، آزار می‌بینند. این آزارها یا به صورت شکنجه فیزیکی است یا صورت روانی دارد. محرومیت از خوراک، پوشاک، نبود توجه و مراقبت، محرومیت از محبت، تحقیر و سرزنش یا تبعیض و توهین، این آزارها آثاری مخرب بر روح، روان و شخصیت کودک بر جای می‌گذارد و متاسفانه بسیاری از کودکان نمی‌دانند در این مواقع چگونه درخواست کمک بدهند لذا با حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی تلاش شد دانش‌آموزان را با خدمات اورژانس اجتماعی و شماره تلفن ۱۲۳ آشنا کنیم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار