‌مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

از تبیین و پاسخ دادن به شبهات دانش‌آموزان نباید غافل شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه معلمان نقش پدر و مادر برای دانش‌آموزان را دارند و باید نسبت به آن‌ها صبورانه عمل کنند، گفت از تبیین و پاسخ دادن به شبهات دانش‌آموزان نباید غافل شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
از تبیین و پاسخ دادن به شبهات دانش‌آموزان نباید غافل شد

محمدخلیل عسکری در نشست با هیات اندیشه‌ورز سازمان دانش‌آموزی استان فارس بیان کرد: باید به سمت درون مدرسه که ارتباط با دانش‌آموز است برویم و حرف آنان را حتی اگر تند و تیز بود بشنویم و صبورانه به آنها پاسخ منطقی دهیم.

عسکری ادامه داد: جهاد تبیین باید در بین دانش‌آموزان و توسط خود دانش‌آموزان ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان دانش‌آموزی استان، راه‌اندازی مدرسه فضای مجازی توسط این سازمان را فرصتی ارزشمند در راستای تقویت سطح سواد رسانه در بین دانش‌آموزان دانست و از حمایت‌های آموزش و پرورش در تجهیز و تامین فضای مدرسه آموزش‌های مجازی خبر داد.

وی ادامه داد: حرکت‌های ارزشمند سازمان دانش‌آموزی فارس، با رویکرد علمی و ارزشی و با نوع نگاهی که در تغییر فرایندها ایجاد شده است، مورد تحسین و قابل تقدیر است به گونه‌ای که رویکرد تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین به وضوح قابل مشاهده است.

عسکری اظهار کرد: ماموریت آموزش و پرورش فارس، در تمام بخش‌ها یک ماموریت تربیتی است و تمام تلاش ما بر این است که رویکرد تربیت محور در تمامی برنامه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بعد از ۲۶ ماه ما توانستیم آموزش را به حضوری تبدیل کنیم و در مقابل تمام هجمه‌ها ایستادیم و همان کشورهایی که خود آموزش حضوری را برپا کرده بودند با برپایی آموزش حضوری در کشور ما مخالفت کردند، چرا که می دانستند آموزش مجازی اگر تمام توان خود را بگذارد به ۵۰ درصد هدف آموزش حضوری نمی‌رسد و به دنبال اهداف دیگری در این میان بودند.

عسکری ادامه داد: ما نقش پدر و مادر را برای بچه‌ها داریم. باید صبورانه عمل کنیم و از تبیین و پاسخ دادن به شبهات دانش‌آموزان نباید مغفول شویم و به طور خاص در استان به سمت درون مدرسه که ارتباط با دانش‌آموز است برویم و حرف آنان را حتی اگر تند و تیز بود بشنویم و با صبوری پاسخ آنها را بدهیم.

وی ماموریت تبیین در مدارس را به منظور ارتقای سطح سواد رسانه از ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی برشمرد و از تلاش‌های این سازمان در ایجاد رویکرد تحولی تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار