روحانی و مدرس حوزه علمیه در قرچک:

امام زمان(عج)، برای امت خود به مثابه انیس و رفیق است

قرچک (پانا) - روحانی و مدرس حوزه علمیه، در مراسم جشن امامت امام زمان(عج) در قرچک گفت امام زمان برای امت خود به مثابه انیس و رفیق است، مانند پدری مهربان و مادری که به فرزندش علاقه دارد، رفتار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
امام زمان(عج)، برای امت خود به مثابه انیس و رفیق است

در این مراسم حجت الاسلام‌والمسلمین امیرحسین عابدی به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: ائمه و امامان بزرگوار ما نسبت به امام زمان و امام حسین (ع) اهمیت خاصی قائل هستند و لازم است امامت امام زمان(عج) را خرروز جشن بگیریم.

عابدی در رابطه با هدایت بشر اشاره کرد: امام حسین(ع) کاری شبیه به کار پیغمبر کرده است، در این راه ظلم، تنهایی، سختی، غربت و مصیبت را تحمل کرده است تا بشر هدایت شود. حتی یک ثانیه هم از هدایت امت غافل نشده است. زمانی که جریان هدایت ائمه منحرف شد، امام حسین(ع) قیام کرد و با قیامش به اسلام جان دوباره بخشید.

مدرس حوزه علمیه در ادامه افزود: امام صادق(ع) به خادمی امام زمان افتخار می‌کرد و جا دارد که امروزه نیز انسان ها هم کمی در این خصوص تأمل کنند و در رابطه با مسئله امامت شناخت پیدا کنند؛ یک فرد لبنانی که عاشق امیرالمومنین(ع) است، ۲٠٠ مرتبه نهج البلاغه را مطالعه کرده است، اما ممکن است بسیاری از ما یک بار این کتاب دینی را کامل نخوانده باشیم. لازم است که از این فرصت ها استفاده کنیم و حکمت‌‌هایی که در آخر نهج‌البلاغه موجود است را به اندازه سواد خویش مطالعه کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روایتی از علی‌بن موسی‌الرضا موجود است که در رابطه با معرفی آقا امام زمان می فرماید: «امام انیس و رفیق شماست، پدر مهربان شماست و مثل مادر که به بچه شیر خوار خودش علاقه دارد با شما رفتار می کند»، بنابراین امام زمان(عج) بهترین رفیق و دلسوز امت خویش است.»

دانش‌آموز خبرنگار: شایان امیرقلی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار