برگزاری آیین «شور عاطفه‌ها» در مازندران همزمان با سراسر کشور:

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری : با ایجاد انگیزه در خیرین به کمک دانش‌آموزان کم برخوردار می‌رویم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی: شور عاطفه‌ها اقدامی خدا پسندانه است

ساری(پانا)- مدیر آموزش و پروش ناحیه دو ساری در آیین «شور عاطفه‌ها» که در دبستان زنده یاد صمدایی برگزار شد، گفت با تعامل و بکارگیری افراد برخوردار برای کمک به دانش‌آموزان و مدارس کم‌بضاعت، به سمت بر قراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی می رویم.

کد مطلب: ۱۳۱۳۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری :  با ایجاد انگیزه در خیرین به کمک دانش‌آموزان کم برخوردار می‌رویم

آیین «شور عاطفه‌ها» و پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان کم بضاعت، با شعار "با هم مشق محبت بنویسیم" صبح امروز یازدهم مهر‌ در دبستان هیات امنایی هدی صمدایی ناحیه دو ساری، با حضور نوبخت فرماندار ساری، حجت السلام عالیشاه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ، رضا نژاد معاون پرورشی استان مازندران، مهدوی معاونت ابتدایی آموزش و پرورش مازندران، ایزدی مدیر سازمان دانش آموزی استان، نوکنده مدیر ناحیه دو ساری، خانواده زنده یاد صمدایی و جمعی از خیرین و خانواده های دانش آموزان برگزارشد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران در خصوص برگزاری شور عاطفه ها اظهار کرد : این اقدام خدا پسندانه با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند در سطح استان مازندران همه ساله با همکاری همدلی و تفاهم، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدا و سیما و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در غالب شور عاطفه ها برگزار می شود.

بشیر عالیشاه با بیان اینکه در سال گذشته کلیه دانش آموزان نیازمند از خدمات فرهنگی بهره مند شدند، ابراز کرد : دوازده هزار و پانصد نفر دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد (ره) هستند. از آنجایی‌که در سال تحصیلی گذشته حضور در مدارس به دلیل ایام کرونا کمرنگ بود و آموزش ها بصورت غیر حضوری برگزار می شد؛ با همت مردم دلسوز و خیرین، آموزش و پرورش، مراکز نیکوکاری در سطح استان مازندران کمک هایی بالغ بر بیش از ده میلیارد تومان به دانش آموزان کم بضاعت داشته اند‌.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در این آیین گفت : بازگشایی مدارس و مشارکت در آیین خدا پسندانه را به تمامی شما دانش آموزان عزیز تبریک می گویم که با دستان کوچک خود می توانید گره ای از مشکلات دانش آموزان نیازمند را باز کنید.

زین العابدین نوکنده ادامه داد : یکی از خصلت های انسان ها کمک به هم نوعان است که در اسلام به آن سفارش شده است؛ خرسندیم این حس انسان دوستانه با عنوان شور عاطفه ها در فضای آموزش و پرورش با هدف اشتراک مهربانی‌ها برای کمک و تامین مایحتاج دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت اجرا می شود که پاداشی بسیار عظیم در نزد خداوند دارد.

وی در خصوص چگونگی برگزاری شور عاطفه ها در مدارس ابراز کرد : این پویش با هماهنگی سازمان دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش با کمیته امداد امام خمینی (ره) بصورت نمادین در یکی از مدارس استان برگزار می شود. امسال با هماهنگی های صورت گرفته در مدرسه زنده یاد صمدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری اجرا شد.

نوکنده در خصوص نحوه شناسایی دانش آموزان بی بضاعت در مدارس ناحیه دو گفت : جلساتی متعددی با کمیته امداد حضرت امداد خمینی (ره)، بخشداری و دهیاری ها و مدیران مدارس در جهت شناسایی دانش آموزان کمتر برخوردار و چگونگی خدمت رسانی به این عزیزان برگزار شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت ناحیه دو ساری در خصوص چگونگی خدمت رسانی به دانش آموزان کم برخوردار ادامه داد : به جهت اینکه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت بین تمام دانش آموزان رعایت شود، سعی شد از افراد برخوردار و مدارس هیئت امنایی، انجمن مدارس، سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی، همچنین با ایجاد انگیزه در خیرین، با سیاست های مشوقانه، از دانش آموزان و مدارس کم برخوردار هم حمایت شود.

وی در مورد نحوه توزیع لوازم و هدایای جمع آوری شده در بین دانش آموزان نیازمند گفت : بخاطر اینکه مدرسه محوری هدف و شعاری است که در دستور کار هست‌. در اولین قدم تلاش شد شناسایی دانش آموزان کم بضاعت توسط مدیران مدارس صورت پذیرد و با توجه به سیاست گزاری هایی که شده این کمک ها بصورت برابر بین تمام دانش آموزان کم برخوردار در مدارس که توسط مدیران شناسایی شدند در نهایت تکریم و احترام بدون اینکه از لحاظ شخصیتی به شأن و مرتبه روحی این عزیزان وارد شود اهدا می شود.

زین العابدین نوکنده در انتها از تلاش های بی وقفه فرماندار ساری، کمیته امداد امام خمینی (ره) ،سازمان دانش آموزی استان مازندران، سپاه ناحبه مقاومت ساری در برگزاری پویش های انسان دوستانه، برای بر طرف شدن مشکلات جامعه و دانش آموزان کم برخوردار کمک و خدمت رسانی می کنند،تقدیر و تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار : سارا مدانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار