کشته‌شدن ۱۲۷ نفر و تعلیق مسابقات لیگ اندونزی

تهران (پانا) - پس از پایان یک مسابقه فوتبال در اندونزی و به‌دلیل هجوم هواداران، حداقل ۱۲۷ نفر کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

کد مطلب: ۱۳۱۲۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کشته‌شدن ۱۲۷ نفر و تعلیق مسابقات لیگ اندونزی

به گزارش مهر و به نقل از روزنامه مارکا، منابع پلیس روز یکشنبه گفتند که در جریان خشونت پس از یک مسابقه فوتبال، زمانی که هواداران به دلیل شکست تیمشان در جزیره جاوه اندونزی وارد زمین شدند، حداقل ۱۲۷ نفر از جمله دو پلیس کشته و تقریباً ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

این ناآرامی‌ها شنبه شب در ورزشگاه کنجوروهان در استان جاوه شرقی و در دیداری که تیم آرما با نتیجه ۲ بر ۳ مغلوب پرسبایا سورابایا شد، رخ داد.

آنطور که نیکو افینتا، رئیس پلیس جاوا شرقی در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داده است، ۲۴ نفر در داخل ورزشگاه جان خود را از دست دادند، در حالی که بقیه در بیمارستان جان باختند.

دست کم ۱۸۰ نفر دیگر در این رویداد زخمی شدند و در بیمارستان‌های مختلف منطقه تحت درمان هستند.

افینتا اشاره کرد که بیشتر مرگ و میرها در نتیجه ازدحام هوادارانی رخ داده است که سعی در فرار از درگیری عمومی داشتند که ده‌ها نفر از آنها خفه شدند.

خشونت زمانی آغاز شد که نزدیک به ۳ هزار هوادار تیم بازنده به زمین هجوم بردند و شروع به حمله به بازیکنان کردند که باعث درگیری شدید با نیروهای امنیتی شد که در تلاش برای توقف حملات از گاز اشک آور استفاده کردند.

در تصاویر و فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود که چگونه جمعیتی خشمگین به زمین هجوم می‌آورند، در حالی که تیم‌ها و داوران برای در امان ماندن از عصبانیت هواداران به سرعت سعی در فرار از زمین دارند.

به دنبال این حادثه، مسابقات لیگ اندونزی یک هفته به حالت تعلیق در آمد تا تحقیقات بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار