در گفت‌وگو با پانا:

داود سیدعباسی: کی‌روش چیزی برای از دست دادن ندارد و دنبال موفقیت است

تیم ملی ما از آمریکا سرتر است/ بازیکنان برای تیم اسکوچیچ سهل انگاری می‌کردند

تهران (پانا) - سرمربی سابق پدیده معتقد است کی‌روش چیزی برای از دست دادن ندارد و این باعث می‌شود تا با انگیزه بیشتری دنبال نتیجه گیری باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
داود سیدعباسی: کی‌روش چیزی برای از دست دادن ندارد و دنبال موفقیت است

امیرحسین اشرفی/ داود سیدعباسی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه و سنگال گفت: «بزرگ‌ترین چیزی که من در این بازی از بازیکنان تیم ملی دیدم، تلاش تیمی بازیکنان بود که به مجموعه ما برمی‌گشت. با آمدن کی روش نظم و سیستم دفاع تیمی مشهود بود. اما در بازی‌های قبلی که تیم ملی داشت، بازیکنان سهل‌انگاری داشتند. کافی است بازی بازیکنان ما مقابل الجزایر که اسکوچیچ سرمربی بود را با این دو بازی مقایسه کنید. آن‌وقت خیلی چیزها دستگیرتان می‌شود. در جام جهانی ما به نظم و سیستم دفاع تیمی نیاز داریم. تیم از جایی که قرار بود، پرس کند، خیلی خوب عمل می‌کرد اما بعد از گرفتن توپ هیچ نقشه و برنامه‌ای نداشتیم و انتقال توپ به حمله برای زدن ضد حمله سریع نبود. مشکل ما دقیقاً موقعیت است که وقتی را می‌گیریم. نمی‌دانیم باید چکارکنیم. این ضعف بزرگی است برای تیمی که برای رسیدن به گل می‌خواهد از ضد حمله استفاده کند.»

وی افزود: «ما وسط زمین را به‌راحتی به حریفان دادیم درحالی‌که سیستم کی روش طوری است که وسط زمین را همیشه می‌گرفت. اینجاست که باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و رفع کنیم. از پرس تیم حریف نمی‌توانستیم راحت دربیاییم. موقعیت‌های زیادی هم در عمق به حریفان می‌دهیم. اگر نصف موقعیت‌هایی که مقابل سنگال دادیم، به انگلیس بدهیم، شک نکنید تنبیه سختی می‌شویم. آن‌ها بازیکنان باهوش و سریع‌تری دارند و به‌راحتی مجازات می‌شویم. عزت الهی در وسط،زمین سردرگم بود. معلوم است که هنوز به شرایط ایده آل نرسیده اما در این خط ما هافبک‌های خوبی مثل سرلک، نورالهی و امیدابراهیمی داریم که می‌توانند جایگزین شوند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «قابلیت تیم ما خیلی بالاست. ۹۰ درصد از بازیکنان مثل بیرانوند، امیری، عزت الهی، جهانبخش، ازمون، طارمی،ابراهیمی، کنعانی زادگان و....با کی روش کارکرده‌اند و می‌دانند او چه می‌خواند. به همین دلیل در این دو بازی سیستم او را به‌راحتی اجرا کردند. ما جلوی سنگال با اشتباه خودمان گل خوردیم. چندین موقعیت به حریف دادیم. در انتقال توپ از دفاع به حمله ضعف داشتیم. ما باید روی ضربات ایستگاهی خیلی کارکنیم. بازیکنانی داریم که سرزن و روی هوا خیلی خوب هستند. دوگلی که زدیم از جناحین استفاده کردیم. در این دو بازی تنها یک کرنر زدیم. این نشان می‌دهد که در حمله‌های قدرتمند عمل نمی‌کنیم. این‌ها در جام جهانی ضعف بزرگی است. فقط نمی‌شود زمین خودمان بمانیم و ضد حمله بزنیم.»

داود سیدعباسی گفت: «کی‌روش چیزی برای از دست دادن ندارد. او به دنبال نتیجه گرفتن با ایران است تا اعاده حیثیت کند. کی روش مربی است که رحم ندارد. اگر طارمی یا هر بازیکنی بخواهند آرامش تیم ملی را به خاطر حواشی به هم بریزند، شک نکنید از نام آن‌ها می‌گذرد. این‌قدر هم مهره‌ داریم که دستش باز است. نسل خیلی خوبی هم داریم و این را بازیکنان هم می‌دانند. او باکسی مماشات نمی‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: «باید واقع‌نگر باشیم و روی تیم ملی و بازیکنان فشار بیش‌ ازحد وارد نکنیم. قبل از اینکه جام جهانی قرعه‌کشی شود، خیلی خوش‌بین بودم که به دور بعد می‌توانیم صعود کنیم اما وقتی قرعه‌ ما مشخص شد، دیدم خیلی سخت است. انگلیس و ولز که حسابشان مشخص است. اما این دو بازی که من از آمریکا دیدم، تیم ملی ما از آن‌ها سرتر است. درست است که بازیکنانشان در لیگ‌های معتبری بازی می‌کنند اما فکر می‌کنم که تیم بهتری داریم. بااین‌حال فراموش نکنید که بازی رسمی آن‌هم در جام جهانی خیلی تفاوت دارد. ما تا الان موفق به صعود نشدیم. باید برویم چیزی به دست بیاوریم وگرنه درنهایت این تیم بدون مربی هم نهایت با ۳ باخت به خانه برمی‌گردد و اتفاقی نمی‌افتد. بچه‌ها باید تلاش کنند تا این بار تفاوت‌ها را رقم بزنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار