رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

پایتخت به 15 هزار مخزن زباله نیاز دارد؛ کاهش زباله‌گردها در برخی مناطق

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت که وضعیت مخازن زباله در تهران نامناسب است و نیاز به 15 هزار مخزنِ نو در شهر وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پایتخت به 15 هزار مخزن زباله نیاز دارد؛ کاهش زباله‌گردها در برخی مناطق

مهدی پیر هادی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به پرسشی درباره اعلام حذف زباله‌گرد در برخی مناطق از سوی مسئولان شهری گفت: «نمی‌توان درباره حذف زباله‌گرد با قطعیت سخن گفت اما در برخی مناطق کاهش پیدا کرده است. نمی‌توانم درباره حذف، چنین موضوعی را اعلام کنم و نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد اما یکی از اعضای شورای شهر که بر روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته است حذف زباله‌گرد را تایید نمی‌کرد. بنابراین نیاز به بررسی بیشتری دارد اما کاهش آن در برخی مناطق قدم مثبتی است و مسئولان این حوزه باید تلاش کنند این چالش‌ها هر چه سریع‌تر حل شود.»

وی ادامه داد: «در حوزه جمع‌آوری زباله همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌شود و باید هر چه زودتر به سمت استفاده از روش‌های پیشرفته و نوین بروند. وضعیت مخازن زباله در شهر تهران مناسب نیست و همان‌طور که در صحن شورا هم تذکر دادم دست‌کم به 15 هزار مخزن نو نیاز داریم. بسیاری از مخازن به دلیل این‌که بارها تعمیر شده‌اند کیفیت مناسب را ندارند.»

پیرهادی یادآور شد: «وضعیت شست‌وشوی مخازن به‌شدت نامناسب است و باید مخازن و نظافت اطراف آن بهبود یابد. شهروندان از این موضوع گلایه دارند و مسئولان در سازمان پسماند باید به این مساله توجه کنند، هرچند تلاش‌هایی در این حوزه شده اما بخشی از چالش‌ها مربوط به مشکلات مالی است که اکنون در شهرداری تهران وجود دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار