استان اردبیل نیازمند افزایش دو‌ برابری تخت‌های بیمارستانی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد در سطح استان به‌ویژه مرکز استان نیاز به افزایش دو برابری تعداد تخت‌های بیمارستانی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل نیازمند افزایش دو‌ برابری تخت‌های بیمارستانی است

سید‌حامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان بازدید و افتتاح طرح‌های درمانی که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه بهداشت و درمان دچار عقب ماندگی‌های جدی اعم از تهیه تجهیزات پزشکی و ارتقای سطح کیفی تجهیزات موجود، توسعه فضا و تخت بیمارستانی و افزایش فضای آموزشی علوم پزشکی است.

وی گفت: کاهش و رفع عقب ماندگی‌های جدی حوزه بهداشت و درمان برخی از استان‌های کم برخوردار کشور همچون استان اردبیل، به صورتویژه در دستور کار دولت است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل کمتر از ۲ هزار تخت است که بر اساس آمار جمعیت و نظر متخصصان حوزه بهداشت و درمان، باید تعداد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل به ۳ هزار و ۷۰۰ تخت افزایش پیدا کند و احداث یک بیمارستان با ظرفیت ۵۴۰ تخت در حال انجام بوده و احداث یک بیمارستان یک هزار تخت خوابی در حال پیگیری است.

عاملی بیان کرد: دستگاه MRI پارس آباد تا پایان سال جاری نصب شده و در تشخیص و درمان بیماری‌های گوناگون پیشرفت مطلوبی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به برخی تجهیزات پزشکی مورد نیاز شهرستان مشگین شهر گفت: تا پایان سال جاری تست ورزشی، ماموگرافی و برخی تجهیزات مورد نیاز در این شهرستان مستقر خواهد شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های استان، تجهیزات بیمارستانی و پیش بیمارستانی لازم تحویل داده شده و یا مراحل اداری را طی می‌کند.

عاملی گفت: امروز تعدادی از پروژه‌های درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) همچون آنژیوگرافی هیبرید، سی تی اسکن اورژانس و واحد تصویربرداری مداخله‌ای به بهره‌برداری رسید که بخش قابل توجهی از این تجهیزات، بسیار پیشرفته بوده و با وجود تیم‌های متخصص تجهیزات، شاهد جهش بی‌سابقه در تشخیص و درمان برخی از بیماری‌ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: استقرار رادیو تراپی دوم و افزایش تعداد مورد نیاز آمبولانس‌ مرکز استان در دستور کار بوده و علاوه بر این، اقدامات لازم جهت ورود تجهیزات ناباروری در مرکز استان و شهرستان پارس آباد در حال انجام است.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم درجریان بازدید و افتتاح طرح‌های درمانی بیمارستان‌ امام خمینی(ره) اردبیل گفت: بهبود وضعیت حوزه درمانی و بهداشتی استان‌های کم‌برخوردار کشور در دستور کار است.

وی تصریح کرد: عدالت عمومی در حوزه بهداشت و درمان بین استان‌های کشور اصلی‌ترین برنامه وزارت بهداشت است و شخص رئیس جمهور و وزیر بهداشت بر این موضوع تاکید داشته و اقدامات لازم در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به لزوم برقراری عدالت عمومی بهداشت و درمان در استان‌ها، گفت: توجه ویژه به استان‌های کم برخوردار و محروم همچون استان اردبیل در حال پیگیری است‌.

کریمی بیان کرد: با اجرای طرح عدالت عمومی در بهداشت و درمان استان‌ها، شاهد یک جهش چشمگیر در ۲ حوزه فوق خواهیم بود و بخش عمده مشکلات زیرساختی، عمرانی و‌ تجهیزات استان‌ها رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از بیمارستان‌های اردبیل قدیمی بوده و باتوجه به این موضوع خدمات در شأن مردم استان اردبیل به شکل مطلوب ارائه نمی‌شود و جایگزینی چند بیمارستان جدید و تجهیز مراکز درمانی با چندین دستگاه MRI، در دستور کار قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح‌های درمانی به ارزش ۵۴۰ میلیارد تومان در بیمارستان‌ امام خمینی(ره) اردبیل ،شاهد افزایش سرعت تشخیص و درمان بیماران خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار