معرفی چند نیم‌چاشت مناسب برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

تهران (پانا) - یکی از دغدغه‌های والدین نیم‌چاشت مناسب و سالم برای زنگ تفریح کودک‌شان در مدرسه است. گرچه بعضی از دانش‌آموزان و شاید والدین آن‌ها ترجیح دهند تا چیزی از بوفه مدرسه یا اغذیه‌فروشی تهیه کنند اما این گروه باید بدانند که این مواد خوراکی جزو مواد غذایی کم‌ارزش محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معرفی چند نیم‌چاشت مناسب برای زنگ تفریح دانش‌آموزان

به گزارش ویستا، یکی از نیم‌چاشت‌های بسیار مناسب گذاشتن چند عدد خرما همراه با گردو است. خرما دارای کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن و ویتامین‌های A ، B ، E و مقداری هم ویتامین C است. به دلیل انرژی بخش بودن، حمل راحت، استفاده سریع، مصرف آن در زنگ‌های تفریح و قبل از زنگ ورزش مفید است.

همچنین انجیر خشک هم از مواد مغذی است که معمولاً کودکان از خوردن آن استقبال می‌کنند. انجیر دارای کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، پروتئین، چربی، قند و ویتامین‌های A ، B ، C است. انجیر باعث از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود و استخوان‌ها را محکم می‌کند و نیز ضد یبوست است‌. انجیر نیز بدلیل سهولت در حمل و مصرف توصیه می‌شود.

گذاشتن حداقل یک نوع میوه فصل مثل سیب یا مرکبات (پرتقال‌، نارنگی، لیموشیرین‌، موز و گلابی) نیز توصیه می‌شود‌. به‌خصوص اگر برای کودکتان بیسکویت یا مواد قندی گذاشته‌اید مصرف سیب باعث پاک کردن مواد غذایی از دندان‌ها خواهد شد.

میوه‌های خشک در تمام فصول سال در دسترس هستند. مقداری از میوه‌های خشک نظیر خرما ـ انجیر ـ برگه هلو ـ آلبالو خشکه ـ آلو ـ توت خشک‌، کشمش‌، نخودچی و مغز میوه‌ها مانند گردو‌، فندوق‌، بادام‌، دانه‌های روغنی مثل کنجد و خشخاش تهیه کنید و به تناوب مقدار کمی از آن را روزانه برای کودک خود بگذارید‌. این مواد خوراکی دارای مقدار زیادی آهن هستند و مصرف آن بین دو وعده غذای اصلی بسیار مفید است‌. کمبود آهن باعث احساس خستگی‌، رنگ‌پریدگی‌، ضعف حافظه و تمرکز می‌شود و این مواد با جبران کمبود آهن سبب شادابی و افزایش هوش خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار