مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

آموزش و پرورش موتور پیشران عرصه‌های مختلف کشور است

شیروان (پانا) - ابوالقاسم اکبری در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان اظهار کرد باور قلبی این است که آموزش و پرورش شاهراه توسعه همه‌جانبه کشور است و اگر قرار است آینده روشنی در عرصه‌های مختلف داشته باشد باید با اجرای سند تحول بنیادین به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

کد مطلب: ۱۳۱۱۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش موتور پیشران عرصه‌های مختلف  کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه برای داشتن آموزش و پرورش موفق، باید سند تحول بنیادین، با نگاه پرورشی، تربیتی و فرهنگی را نهادینه کرد، گفت: باور بنده این است که فرزندانمان برای رسیدن به قله‌های علم و پیشرفت نیاز به دو بال "پرورش" و "آموزش" دارند که اگر این دو بال قوی باشد، دانش آموزان نیز می توانند قله های علم، دانش و تربیت را به درستی فتح کنند.

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه حرکت آموزش و پرورش به سمت حیات طیبه است و مدارس نیز کانون اصلی تعالی جویی هستند، گفت: بهترین مدارس، مدارس معلم محور هستند و در فصل هفتم سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت دانش آموزان به صورت رسمی، وظیفه آموزش و پرورش و به صورت غیر رسمی وظیفه همه نهادها، دستگاه ها، خانواده ها و سازمان های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، بنابراین همه باید کمک کنیم و دست به دست هم داده تا بتوانیم آینده روشنی را برای تربیت فرزندان این کشور در تراز انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی داشته باشیم.

اکبری با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش استان به صورت ماهانه و شورای پشتیبانی سوادآموزی نیز به صورت فصلی و با حضور استاندار برگزار می شود گفت: بیماری کرونا اگرچه آسیب های بسیاری را به دانش آموزان وارد کرد، اما در فضای شاد تا حدودی توانستیم کار آموزش را اجرایی کنیم ولی به لحاظ پرورشی و فرهنگی بسترها فراهم نبود و دچار عقب ماندگی شده ایم که برای پوشش این خلأ نیاز به کار و تلاش جهادی همراه با روحیه انقلابی داریم.

اکبری در ادامه گفت: همکاران فرهنگی ما نیز در دوران شیوع بیماری کرونا همچون مدافعین سلامت، به عنوان مدافعین تعلیم و تربیت، مشغول به خدمت بودند که نمونه بارز آن زنده یاد مرحومه خانم اربابی است که بر روی تخت بیمارستان نیز مشغول به تدریس بود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی و احداث زمین های چمن مصنوعی با اولویت مناطق محروم، از تلاش های شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران قدردانی و تشکر کرد.

اکبری در پایان با اشاره به افزایش رتبه های تک، دو و سه رقمی داوطلبین کنکور سراسری در استان نسبت به سال گذشته گفت: دانش آموزان شهرستان شیروان نیز در کنکور و المپیادها خوش درخشیده اند که بزودی از رتبه های برتر کنکور استان به همراه خانواده های آنان، تجلیل به عمل خواهد آمد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار