جنگ، یک جدول تناسب بود

آباده (پانا) - دفاع مقدس، دفاع از جان، مال، ارزش‌های انقلابی و از همه مهم‌تر دفاع از پرچم جمهوری اسلامی. دفاع مقدس نمایانگر دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه حق علیه باطل است که اجازه ندادند حتی وجبی از خاک کشور به تصرف دشمن در آید.

کد مطلب: ۱۳۱۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جنگ، یک جدول تناسب بود

همزمان با هفته دفاع مقدس مراسمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان آباده و همچنین تجلیل از آزادگان و رزمندگان این شهرستان در سالن یاس اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آباده ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: شما رزمندگان ثابت کردید که با دست خالی و توکل بر خدا می توان کارهای نشدنی را شدنی کرد.

عباس قره خانی با بیان اینکه انقلابی بی بصیرت از ضد انقلابی بدتر است، افزود: باید حواسمان باشد که بصیرتمان را فراموش نکنیم.

وی با شعار (وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد/ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد) به سخنانش خاتمه داد.

در ادامه مراسم، معاون فرماندار شهرستان آباده با مقدس شمردن رزمندگان اظهار کرد: کسانی که در دفاع مقدس بودند، قطعا در مکانی مقدس حضور داشتند؛ پس خودشان هم مقدس بودند و مقدس شدند.

سلیمی افزود: شهریور ۵۹ ما تبدیل شد به محرم سال ۶۱ و جبهه های جنوب و غرب ما تبدیل شد به کربلای ما و روز شهادت عزیزان ما شد روز عاشورا.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان ما اسوه های گذشته، حال و آینده کشورمان هستند، اضافه کرد: این عزیزان آینه تمام نمای ارزش ها و رشادت های کشور برای نسل های جدید هستند.

نماینده ولی فقیه درشهرستان آباده، با تشبیه دشمنان به مگسانی که گرد شیرینی های فرضی خود می شوند، ذکر کرد: آنهایی که با کارهای خود باعث هتک حرمت به دین و مذهب می‌شوند در واقع خودشان قبر خودشان را می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی افزود: در طول تاریخ بنی عباس ها و بنی امیه های زیادی ظاهر شدند اما کسانی که در این راه مقاوت کردند، آبدیدگان واقعی این نبردها بودند. آری دلها را با این کارها جریحه دار می کنند اما دشمنان هنوز هم از شیران این بیشه می ترسند.

وی در ادامه از نزدیک شدن به سالروز حادثه منا و حضور خود در آن واقعه تلخ خاطراتی را بیان کرد که در کتاب خاطرات حادثه منا نوشته حاج آقا موسوی آمده است.

در اواسط برنامه جعفرقلی موسی پور یکی از آزادگان و رزمندگان جبهه های حق علیه باطل در مورد دفاع مقدس توضیحاتی داد و بیان کرد: ۴۴درصد شهدا بین ۱۶ تا ۲۰ ساله بودند و ۸۲ درصد شهدای دفاع مقدس سن کمتر از ۳۰ سال داشتند، امیدوارم امروز شرمنده آنها و زحماتشان نشویم.

وی با بیان خاطره ای از دوران اسارت خویش، ظلم و ستم هایی که نیروی های نظامی حکومت بعث با اسرای ایرانی داشتند را شرح داد و حمایت هایی که عراق به صورت متناوب از کشورهای دیگر دریافت می کرد، را ذکرکرد.

اجرای گروه سرود و بیان خاطراتی از رزمندگان اسلام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: سید سینا هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار