وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا:

درس «انسان و محیط‌زیست» مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را ارتقا می‌بخشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید درس شناخت انسان و محیط‌زیست مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را نسبت به محیط‌زیست ارتقا می‌بخشد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
درس «انسان و محیط‌زیست» مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را ارتقا می‌بخشد

یوسف نوری در گفت‌وگو با پانا درباره توجه به محیط‌زیست در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: «اکنون درسی در رابطه با محیط‌زیست در آموزش‌وپرورش وجود دارد و تدریس می‌شود که به‌طور طبیعی دانشجو‌معلمان یا معلمان آینده (دانشجویان دانشگاه فرهنگیان) را برای اینکه نقش موثری در صیانت از محیط‌زیست داشته باشند، آماده می‌کند. علاوه بر این، تدریس این درس، مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را نسبت به محیط‌زیست ارتقا می‌بخشد.»

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: «در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آموزش‌وپرورش و سازمان محیط‌زیست، از سوی دکتر سلاجقه پیشنهاد شد که درس محیط‌زیست از سوی اساتید دانشکده‌های محیط‌زیست آموزش داده شود که پیشنهادی خوب و از نظر ما عالی است و در دستور کار قرار می‌گیرد.»

وی تاکید کرد: «مساله تدریس محیط‌زیست از سوی معلمان و حضورشان در دانشکده‌های محیط‌زیست نیز با توجه به اینکه استخدامی آموزش‌وپرورش هستند، پیشنهاد خوبی است.»

«انسان و محیط‌زیست» نام واحد درسی جدیدی است که از ابتدای سال تحصیلی 97-96 به پایه یازدهم افزوده شد و این واحد درسی اکنون در همه رشته‌ها تدریس می‌شود. هدف این کتاب، آموزش محیط زیست به دانش‌آموزان است تا بتواند نسلی آگاه و مدبر تربیت کند. در این کتاب به معرفی سرمایه‌های طبیعی پرداخته شده است و راهکارهای استفاده درست و حفظ طبیعت را آموزش می‌دهد.

*تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش‌وپرورش روز گذشته با هدف روشنگری و جلب مشارکت آحاد جامعه ­ آموزش‌وپرورش کشور در امر حفاظت از محیط‌زیست به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار