کتاب نویسنده فرهنگی ‌ناحیه ۲ شیراز به‌عنوان «کتاب برتر سال» انتخاب شد

شیراز (پانا) - محمد‌علی بوستانی دبیر تربیت‌بدنی ناحیه ۲ شیراز با نگارش کتاب «روش‌های نوین استعدادهای ورزشی» موفق به کسب عنوان کتاب برتر سال شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب نویسنده فرهنگی ‌ناحیه ۲ شیراز به‌عنوان «کتاب برتر سال» انتخاب شد

وی که در کارنامه فرهنگی خود کتاب‌های موفقیت نامحدود در کاراته، کتاب نابغه‌های کاراته، کتاب هورمون‌های متابولیک بافت چربی و انجام تمرینات ورزشی را دارد این بار با کتاب روش‌های نوین استعدادیابی ورزشی 1و2 موفق به کسب کتاب برتر سال شد.

محمدعلی بوستانی متولد شهر شیراز، دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی است. او در خانواده‌ای ورزشی که پدر و برادرش نیز تاکنون در رشته‌های کشتی و کاراته فعالیت دارند زندگی می‌کند.

وی که در کارنامه فرهنگی خود کتاب‌های موفقیت نامحدود در کاراته، کتاب نابغه‌های کاراته، کتاب هورمون‌های متابولیک بافت چربی و انجام تمرینات ورزشی را دارد این بار با کتاب روش‌های نوین استعدادیابی ورزشی 1و2 موفق به کسب کتاب برتر سال شد.

وی تاکنون دارای چاپ 6 مقاله علمی_پژوهشی در مجلات بین المللی و ISI و ارائه بیش از ۵۰ مقاله علمی در کنگره‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی آسیایی و ملی و پذیرش مقاله در کنگره‌های بین‌المللی ایتالیا، لهستان و هند، کنگره پزشکی ورزشی آسیا و کسب عنوان جوان منتخب و نخبه فارس در جشنواره علی اکبر (ع) 1387 و رتبه اول جشنواره الگوی برتر تدریس در سطح منطقه و استان و کسب عنوان پژوهشگر برتر استان در سال 92 و همچنین کسب عنوان معلم نمونه استانی سال 91 را از آن خود کرده است.

وی از سال ۷۹ نوشتن را آغاز و اولین کتاب خود را در سال ۸۲ با همکاری برادر خود به چاپ رسانیده است.

بوستانی در خصوص کتاب روش‌های نوین استعدادیابی ورزشی گفت: این کتاب در دو جلد و تالیف و نگارش آن در حدود 3 سال طول کشیده است، این کتاب روان و برای کلیه افراد به رشته تحریر در آمده و از بیش از ۳۰۰ منبع علمی در این کتاب استفاده شده است.

از دیگر موفقیت این ورزشکار در حرفه ورزشی خود می توان به کسب مدال های طلا و نقره و برنز از مسابقات کاراته در کشورهای رومانی، هند، روسیه، ارمنستان و.... نام برد.

این دبیر تربیت بدنی در خصوص شرایط و وضعیت و جایگاه تربیت بدنی در سیستم آموزش و پرورش گفت: در سال های اخیر در حوزه تربیت بدنی از سوی وزارت آموزش و پرورش قدم های بسیار خوبی برداشته شده است که می توان از طرح کوچ در سال تحصیلی 1400_99 و یا در سال1401_1400 پروژه سواد حرکتی اشاره کرد که پروژه سواد حرکتی در مقطع ابتدایی ارائه شد و بر موضوع مهارت‌های حرکتی بنیادین تمرکز داشت. یک طرح بسیار عالی بود که از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه شد.

بوستانی در خصوص این سوال که چه انتظاری از مسئولین امر داشته و چه پیشنهادهایی در زمینه بهبود شرایط دارند اظهار کرد: موضوع اول کمبود آموزگار و دبیر درس تربیت بدنی متخصص است که اگر این مسئله یعنی کمبود نیرو برطرف شود و تمام دانش‌آموزان بتوانند از آموزگار یا دبیر تخصصی درس تربیت بدنی بهره‌مند شوند خیلی موثر است.

وی همچنین افزود: مسئله بعدی تداوم طرح هایی است که از سوی وزارت ارائه می شود. این طرح ها زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند و موضوع بعدی بحث فضاهای ورزشی و امکانات سخت افزاری است که اگر هر آموزشگاه از فضای مناسب ورزشی و تجهیزات مناسب و کافی برخوردار باشد تا کلیه دانش آموزان بتوانند از فضا و امکانات و دبیر یا آموزگار تخصصی درس تربیت بدنی بهره کافی را ببرند بسیار موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار