مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه:

نزدیک‌ به ۱۰۰‌ درصد مدارس شهری گلوگاه نوسازی و مقاوم سازی شدند

گلوگاه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه گفت به غیر از مدرسه شهید زاهدی که قول مساعد برای تخریب آن داده شده است، تمامی مدارس شهری گلوگاه نوسازی و مقاوم‌سازی‌ شدند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک‌ به ۱۰۰‌ درصد مدارس شهری گلوگاه نوسازی و مقاوم سازی شدند

اسماعیل روحی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در مدارس روستایی دو مدرسه نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی‌ دارد و مدرسه روستای مصیب نیز تخریب شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه افزود: ویروس کرونا مزایا و معایبی برای نظام آموزش و پرورش کشور داشت که از جمله معایب آن می‌توان به دوری دانش آموزان از فضای درس اشاره کرد.

وی ادامه داد: در نشست کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

روحی عنوان کرد: در همین ایام نشست مجمع خیرین شهرستان نیز پس از مدت‌ها شکل گرفت و هیأت امنای جدید آن مشخص شد؛ محور ساخت مدرسه سه کلاسه روستای وزوار نیز صادر شد و مقرر شد از ظرفیت مجمع برای ساخت این مدرسه بهره گرفته شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه اظهار داشت: در مبحث صندوق تعاون اداره که ۱۲۳۶ عضو از همکاران دارد و دچار مشکلاتی شده بود، تمام بدهی اداره به این صندوق پرداخت و مشکلات آن مرتفع شد.

وی گفت: از ۲۰ مرداد سازماندهی و ساماندهی نیروهای انسانی برای آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شد و در مبحث تأمین معلمان با مشکل جدی مواجه نیستیم و حتی اضافه کار هم برای ورود نیروهای بازنشسته تخصیص داده شده است.

روحی عنوان کرد: در حوزه سوادآموزی از مجموع ۶۰‌ نفر آموزش دهنده در سالیان اخیر، تعداد ۳۷ نفر در آزمون شرکت کرده و وارد نظام آموزش و پرورش شدند.

وی بیان کرد: برخلاف تصور عده ای، آموزش دهنده‌ها از افراد تحصیل‌کرده کشور هستند؛ همچنین در پالایش بی‌سوادان شهرستان ۲۰۰ تن رصد شدند که برای ثبت اطلاعات این افراد به همکاری نهادهایی همانند ثبت احوال نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش گلوگاه گفت: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه‌های توانمندسازی والدین، همکاران و دانش‌آموزان با حضور اساتید مجرب طبق جدول زمان‌بندی از هفته اول مهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مبحث بازماندگان از تحصیل شهرستان در جلسات شورای آموزش و پرورش بررسی شده و یک تیم تحقیقاتی در حال پژوهش علل این اتفاق است و گزارش نهایی آن به زودی منتشر می‌شود.

روحی عنوان کرد: در بحث حمایت از دانش آموزان نیازمند در دوران کرونا، وام‌هایی برای خرید تبلت و گوشی هوشمند در اختیار خانواده ها قرار گرفت و حتی خانواده هایی که توان پرداخت تسهیلات را نداشتند همکاران فرهنگی به این افراد کمک کرده و اقساط این تسهیلات را متقبل شدند، به طور کلی همکاران فرهنگی ما از آزمون خطیر کرونا سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: به دلیل حساسیت آزمون‌های نهایی به خصوص در پایه نهم، برای حوزه‌های امتحانی ناظرانی از طرف اداره تعیین شد و در مبحث هدایت تحصیلی نیز نهایت دقت برای ورود شایسته دانش آموزان به رشته ها صورت گرفت.

روحی گفت: برای حمایت از دانش آموزان مستعد شهرستان، ایجاد مدرسه نمونه دولتی در مقطع متوسطه اول در دستور کار قرار دارد و قرار است این مصوبه شورای معاونان شهرستان در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش مازندران مورد بررسی قرار گیرد.

* دانش آموز خبرنگار: ماهان عسکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار