دانش‌آموزان استان مرکزی در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی درخشیدند

اراک (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت از 16 دانش‌آموز برتر استان مرکزی در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره کشوری خوارزمی قدردانی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استان مرکزی در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی درخشیدند

جعفر عاشقی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی با اعلام این خبر ضمن تجلیل از دانش آموزان راه‌یافته به مرحله کشوری این جشنواره و آرزوی موفقیت برای آینده‌سازان ایران اسلامی گفت: این نوجوانان به باور توانمندی رسیده و رمز موفقیت آنها با جمله «ما می توانیم» تحقق یافته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه همدلی در فضای تیمی و گروهی در موفقیت این دانش آموزان بی‌تاثیر نبوده گفت: آموزش و پرورش ضمن ایجاد بستر‌های لازم برای رشد، از دانش آموزان مستعد و شرکت‌کننده در جشنواره نوجوان خوارزمی حمایت می‌کند.

وی اهداف جشنواره را ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی و زمینه‌ساز اجرای مطلوب برنامه‌های درسی عنوان کرد.

عاشقی با تاکید بر پژوهش‌محور بودن برنامه‌های آموزشی گفت: پژوهشگری به دانش آموزان روحیه کنجکاوی و پرسشگری می‌بخشد و سبب رشد و تعالی سطح علمی دانش آموزان می‌شود.

عاشقی افزود: مرحله کشوری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در ۹محور شامل پژوهش، ریاضی، ادبیات، زبان خارجی، دست‌سازه‌ها، برنامه‌نویسی، آزمایشگاه، مناظره و بازارچه کارآفرینی با معرفی 16 دانش آموز برتر استان مرکزی به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به حائزین رتبه این جشنواره گفت: در بخش زبان خارجی «ظریفه ترابی و ستایش یاوری» از ساوه رتبه برتر شدند.

در بخش ریاضی نیز «دینا جودکی» از ناحیه یک اراک رتبه برتر را کسب کرد.

در بخش پژوهش هم «هلنا منصفی و فاطمه فولادی» از شهرستان تفرش رتبه برتر این جشنواره را از آن خود کردند و در بخش آزمایشگاه «نگار سادات مرآتی و آریانا رضایی» از ناحیه یک اراک رتبه برتر شدند.

همچنین در بخش مناظره «علی شعبانی و امیرحسین زندی» از ناحیه یک اراک رتبه برتر را کسب کردند.

در بخش دست‌سازه‌ها «محمد مهدی جعغری» از ناحیه دو اراک رتبه اول را از آن خود کرد و در بخش ادبیات «دنیز غدیری» از ناحیه یک اراک و «مهدی سعیدی» از ناحیه دو اراک رتبه برتر را بدست آوردند.

در بخش بازارچه کارآفرینی «زهرا محمدزاده گرجانسویی و مبینا رزمی» از ساوه رتبه برتر این رقابت‌ها را کسب کردند.

همچنین «مهراد و مهدی اسدی» از ناحیه دو اراک با کسب رتبه برتر در بخش برنامه‌نویسی از حائزین رتبه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در استان مرکزی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار