معصومه نجفی پازوکی‌ در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه تاکید کرد؛

ضرورت آموزش زبان فارسی در سوریه و آموزش زبان عربی در ایران برای گسترش تعاملات فرهنگی و آموزشی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، توجه به مبحث آموزش زبان‌های عربی و فارسی در کشورهای ایران و سوریه را عامل مهمی در تقویت و توسعه تعاملات فرهنگی و آموزشی دوجانبه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش زبان فارسی در سوریه و آموزش زبان عربی در ایران برای گسترش تعاملات فرهنگی و آموزشی

معصومه نجفی پازوکی‌ صبح امروز در جریان دیدار یوسف نوری با وزیر فرهنگ سوریه با موضوع همکاری‌های مشترک آموزشی و فرهنگی دو کشور، اظهار کرد: اولین نکته‌ جدی برای تعامل و همکاری دوجانبه، مبحث زبان است و در نتیجه باید بر ضرورت آموزش زبان تاکید داشته باشم.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید زبان فارسی یکی از چهار زبان کلاسیک دنیا است و اقبالی برای آموزش آن وجود دارد و در بسیاری از کشورها آموزش زبان فارسی مدنظر است؛ برای مثال در کشور آلمان مراکز آموزش زبان فارسی برای دانش‌آموزان ابتدایی دایر شده است و نمرات آنها در کارنامه‌هایشان درج می‌شود. همچنین سال گذشته کشور هند طرحی را برای آموزش زبان فارسی در مقطع متوسطه داشت و آن را جزو دروس اختیاری گذاشت و همه اینها به کلاسیک بودن زبان فارسی بازمی‌گردد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از تعاملات جدی ما باید در زمینه آموزش زبان فارسی در سوریه و آموزش زبان عربی در ایران باشد. بنابراین قطعا در زمینه تامین محتوای آموزش زبان فارسی و آموزش مدرسان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اگر مراکز تشکیل شد در آن قسمت‌ها فعال و تاثیرگذار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار