اردلان آشتیانی‌ در گفت‌وگو با پانا:

‌اسکوچیچ ‌برای رفتن به جام جهانی با ایران کوچک بود

var‌ نیاید داوری درست نمی‌شود/ لوکادیا مهره گم‌شده پرسپولیس بود/ کی‌روش در ‌۸ سال فقط یک ساختار دفاعی درست کرد که با رفتنش از بین رفت

تهران (پانا) - بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است لوکادیا مهره ‌گم‌شده ‌سرخپوشان بود که اگر خریداری نمی‌شد، مشکل گلزنی این تیم کماکان ادامه داشت.

کد مطلب: ۱۳۰۸۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
‌اسکوچیچ ‌برای رفتن به جام جهانی با ایران کوچک بود

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری دشوار پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: «تیم حریف واقعاً نسبت به فصل گذشته پوست‌اندازی اساسی کرده بود و از شیوه بازی‌شان می‌شد، فهمید که چقدر تغییر کرده‌اند. تیم نفت خیلی پرفشار بازی را شروع کرد و تا دقیقه 30 اجازه نداد پرسپولیس نفس بکشد. اما بازیکنان پرسپولیس همگی باکیفیت بودند و توانستند از زیر پرس حریف خارج شوند. آن‌ها وقتی دیدند تیم حریف بی‌محابا پرس می‌کند، با پاس‌های کوتاه سد حریف را شکستند و موقعیت‌های زیادی خلق کردند. 10 نفره شدن حریف هم باعث شد تا بچه‌ها روی بازی سوار شوند. البته که نتیجه شکننده بود و باید بیشتر دقت می‌کردند.»

وی افزود: «به نظرم تیم نفت مسجدسلیمان با شیوه‌ای که در پیش گرفت، پرسپولیس را غافل‌گیر کرد. آن‌ها خیلی خوب و با فشار بالا پرس کردند. بازی انتحاری آن‌ها باعث شد تا نیمه دوم کم بیاورند. آن‌ها باید تقسیم انرژی می‌کردند تا مقابل ستاره‌های پرسپولیس دچار افت نشوند. بدنشان نیمه دوم خالی کرد و اخراج بازیکنشان هم کار دست تیم داد. ضربه نریمان جهان هم استثنایی بود و شاید اگر روی صحنه تک‌به‌تک هم دقت می‌کرد، می‌توانست 2 گل پیش بیافتند.»

بازیکن اسبق پرسپولیس با اشاره به وضعیت داوری این دیدار تصریح کرد: «من نمی‌خواهم به داوری این بازی توهین کنم. اما او در حد لیگ برتر قضاوت نکرد و خیلی ضعیف بود. بدون شک فوتبال ایران نیازمند سیستم "var" است و تا زمانی که نیاید، عدالت رعایت نمی‌شود. فشار روی داوران زیاد است. باید مسئولان هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند. تا نیاید، داوری درست نمی‌شود و همه راحت بهانه می‌آورند و ضعف‌های خودشان را پشت داوری پنهان می‌کنند. این سیستم، ابزار عدالت است و اگر همه مشکلات داوری ایران را حل نکند، بدون شک بخش زیادی از آن را از بین می‌برد. داور اما در این بازی بیشتر به ضرر پرسپولیس گرفت تا نفع تیم. همان‌طور که ورود خانم‌ها به استادیوم درست شد، این مشکل هم امیدوارم زودتر رفع شود تا تیمی دچار مشکل نشود.»

اردلان آشتیانی با اشاره به درخشش لوکادیا گفت: «لوکادیا مهره گم شده پرسپولیس بود. او مهره کلیدی در این بازی بود. پاس‌های هافبک‌ها را به‌خوبی استفاده می‌کند. وقتی هم به او توپ می‌رسد، مثل مهاجمین طراز اول حرفه‌ای با توپ کار می‌کند. شک نکنید اگر او بود شاید این‌همه امتیاز نمی‌گرفتیم و سد مساوی‌ها نمی‌شکست. به نظرم هنوز آماده نیست و بهتر هم می‌شود. دیاباته هم اگر آماده شود، باید نیم‌فصل دوم قضاوتش کنیم. او هم می‌تواند کمک‌حال تیم باشد. الان فعلاً پرسپولیس 4-2-3-1 بازی می‌کند اما اگر بخواهد هم‌زمان از دیاباته و لوکادیا استفاده کند باید تغییر سیستم دهد و 4-4-2 بازی کند.»

وی با اشاره به حضور مجدد کی روش در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «من منتقد اسکوچیچ بودم و معتقدم او برای رفتن به جام جهانی با ایران کوچک بود و نتیجه نمی‌گرفتیم. اما انتخاب کی‌روش را هم درک نمی‌کنم. علاقه‌ای به او ندارم چون 8 سال در فوتبال ما بود و هیچ تأثیر مثبتی نداشت. در این 8 سال فقط یک ساختار دفاعی درست کرد که با رفتنش از بین رفت. امیدوارم آبرومندانه در جام جهانی بازی کنیم و نتیجه بگیریم. اما رفتارهای خوبی با اسکوچیچ نشد. ایرانی‌ها خوش‌استقبال و بدبدرقه هستند. الان اگر در لیست کی‌روش دقت کنید، خیلی‌ها شاید نقد کنند. همیشه این‌طور است. شاید چون کار دفاعی رضاییان بهتر از اسماعیلی‌فر است، او را دعوت کرده است. من هم اگر جای کی‌روش بودم، با توجه به سیستم دفاعی که داشتم، رضاییان را ترجیح می‌دادم. چون همیشه اسماعیلی‌فر وقتی نفوذ می‌کند، پشت سرش خالی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار