معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

خرید 9 میلیارد تومانی تجهیزات برای هنرستان‌های استان سمنان

سمنان (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد از مهر‌ سال گذشته، 90 میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های استان خریداری و تحویل شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خرید 9 میلیارد تومانی تجهیزات برای هنرستان‌های استان سمنان

حسین رشیدی، از تجهیز کردن هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان از محل اعتبارات استانی و ملی، بالغ بر 90 میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر 70 میلیارد ریال از این اعتبارات، از سطح ملی و مابقی استانی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات خریداری شده برای 25 رشته از رشته های مهارتی هنرستان های استان از قبیل کامپیوتر، الکترونیک، الکتروتکنیک، معماری، ساختمان، مکانیک خودرو، گرافیک، خیاطی، مکاترونیک و...است، افزود: روند تجهیز هنرستان ها در راستای کیفیت بخشی و تعمیق آموزش ها، با جذب اعتبارات لازم همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان خریداری و به منظور تجهیز کارگاه ها تحویل حدود 100 هنرستان استان شده است، گفت: با اولویت بر جذب هنرجویان در رشته های مهارتی زمینه، 2 هنرستان کشاورزی در شهرستان های شاهرود و آرادان در سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی خاطرمشان کرد: شهرستان های شاهرود و آرادان، از مناطق مستعد کشاورزی استان هستند که می توان با ایجاد فضاهای آموزشی بهینه در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی گام های مؤثری برداشت.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه در حال حاضر لازمه توسعه‌ اقتصادی بخش کشاورزی، انجام آموزش مهارتی می باشد، ابراز امیدواری کرد: با رونق و گسترش این دو هنرستان در آینده نزدیک همراه با افزایش مهارت های تخصصی، شاهد پیشرفت اقتصاد در این بخش باشیم.

گفتنی است؛ استان سمنان در سال تحصیلی جاری در توزیع متناسب دانش آموزان بین رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش (توسعه متوازن) رتبه اول کشور را کسب کرده و با نرخ 47/3 درصد، بالاتر از میانگین کشوری را در این زمینه قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار