اربعین قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) است

کرج (پانا) - مدیر مدرسه استقلال ناحیه یک کرج عنوان کرد اربعین، قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل بیت (ع) است .

کد مطلب: ۱۳۰۸۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اربعین قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) است

زائران امام حسین(ع) مقصدی جز کربلا ندارند، آری عشق به حسین(ع) و اهل‌ بیت(ع) حرف اول و آخر را می‌زند، پیر و جوان، زن و مرد از گوشه گوشه دنیا، همه آماده رفتن با پای پیاده به سرزمین عشق و دلدادگی هستند، همه می‌خواهند به عشق امام خود و با کوله باری بر دوش، گام به گام تا میعادگاه عشق پیش روند.

اکرم سادات میرسلیمی، مدیر مدرسه استقلال ناحیه ۱کرج در گفت گو با پانا بیان کرد: «این روزها علاوه بر خیابان‌های شهر، فضای مجازی هم رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، همه به فکر رفتن هستند و این را می‌شود از اطلاعیه‌های مختلف سطح شهر و آمد و شدهای مردم و وضعیت‌هایی که در فضای مجازی می‌گذارند اعم از «عازم کربلایم، حلالم کنید»، «امام حسین ما را هم طلبید» و ... حس کرد مساجد و تکایا و هیئت‌های حسینی میزبان زائران حسینی هستند تا با شکوه هر چه تمام‌تر زائران ابا عبدالله الحسین(ع) بدرقه و نائب الزیاره جاماندگان از این سفر شوند.»

وی اضافه کرد: «شاید مبالغه نباشد اگر بگوییم از هر کوچه چندین خانواده در صدد رفتن هستند و با وجود مشکلات زیادی که گریبانگیرشان است، ترجیح می‌دهند به این سفر معنوی و روحانی بروند تا شاید غم‌ها و دردهایشان را در این سفر گم کنند و با کوله باری از احساس امنیت و آرامش به خانه بازگردند.»

زهرا رادپورمادر یکی از دانش آموزان در این خصوص گفت: «با بیان اینکه برای بار چهارم است که اربعین به عتبات عالیات مشرف می‌شوم، اظهار کرد:« اربعین که نزدیک می‌شود ماندن در ایران برای ما کربلا رفته‌ها آن هم در این روز، بسیار سخت و دشوار است.» ‎

این زائر اربعین حسینی افزود: «اگرچه هوا در عراق بسیار گرم است و خورشید مستقیم می‌تابد، اما عشق به حسین(ع) فراتر از همه سختی‌ها و مشکلات است.»

میرسلیمی با بیان اینکه مسیر اربعین با همه سختی‌هایش چیزی جز زیبایی در خاطره‌ها ندارد، گفت: «راهپیمایی اربعین یک حرکت عاشقانه، مؤمنانه و عارفانه همراه با بصیرت است و می توان گفت هجرت نمادین به سوی حجت خداوند است.»

زهرا برنقوری یکی از زائران امام حسین (ع)خاطره خود را از کربلا این گونه توصیف کرد: «برای اولین بار بود که امام حسین (ع) طلبید تا به کربلا برویم. از صبح روز پرواز دل توی دلم نبود. دلشوره و بی قراری با هم عجین شده بودند. تپش‌های قلبم در فرودگاه امام بالاتر رفته و در طول پرواز به اوج رسیده بود.»

وی در ادامه اضافه کرد: «همه از خاطرات پیاده‌روی‌شان حرف می‌زدند و من هیچ تصویر واقعی از کربلا نداشتم. هواپیما در فرودگاه نجف به زمین نشست. حالم عوض شده بود، احساس کردم در فرودگاه یکی از شهرهای خودمان هستیم، هوای شهر غریبه نبود، آدم ها غریبه نبودند، به طرز عجیبی آرام شده بودم. باورم نمی شد در شلوغی‌های جمعیت بتوانم وارد حرم بشوم، اما انگار دستم را گرفته و با خود به داخل می‌برند. گوشه دنجی داخل حرم پیدا می کنم و می نشینم. چشم از ضریح برنمی‌دارم، در دنیای خودم نبودم. دلم می‌خواست ساعت‌ها همین گوشه دنج بنشینم و به دیوارها و سقف زیبای حرم نگاه کنم.»

یکی از خادمان حرم که در کنار من ایستاده بود می‌گفت: «اینجا در کربلا نه گرسنه می‌شوی و نه تشنه، هرچه بخواهی هست، هرجا خسته شوی جایی برای استراحت هست، همدیگر را نمی‌شناسند، اما همه با هم مهربانند؛ من فکر می‌کنم بهشت همین کربلا باشد.»

گفتنی است؛ زیارت اربعین حسینی هر چند که ممکن است در ظاهر، مشکلاتی داشته باشد اما شیرینی و حلاوت خاص خود را دارد که انشاالله نصیب تمام علاقه مندان شود.

دانش آموزخبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار