دمنوش‌ها و گیاهان دارویی قوی برای آرامش اعصاب

تهران (پانا) - دمنوش و گیاهان دارویی قوی برای آرامش اعصاب وجود دارند ضمن آنکه ورزش‌کردن و جلوگیری از استرس نیز می‌تواند به آرامش بیشتر اعصاب منجر شود.

کد مطلب: ۱۳۰۸۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دمنوش‌ها و گیاهان دارویی قوی برای آرامش اعصاب

گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب یکی از قوی‌ترین دمنوش‌های گیاهی برای آرامش اعصاب است. پس از مشورت با متخصص طب سنتی، پیشنهاد می‌شود ترکیب گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب را امتحان کنید. اگر مقداری نبات و کمی لیموعمانی هم به آن اضافه کنید و قبل از خواب آن را بنوشید، واقعاً معجزه می‌کند.

بادرنجبویه نیز از دمنوش‌های مفید دیگر برای رفع بدخوابی، دم‌نوش بادرنجبویه است. این گیاه مشابهت زیادی با نعناع دارد و یکی از اثرات مفید آن رفع بدخوابی و ایجاد آرامش است. البته اگر فردی دچار اختلال در عملکرد تیروئید است، در مصرف دم‌نوش بادرنجبویه باید احتیاط کند؛ زیرا مصرف این گیاه می‌تواند با داروهای تیروئید تداخل داشته باشد.د.

گل‌های نارنج - برای رفع بی‌خوابی می‌توان عرق گیاهی که از گل‌های نارنج تولید می‌شود را نیز تهیه و مصرف کرد. البته میزان آرام‌بخشی آن در مقایسه با بادرنجبویه ضعیف است.

داروی آرامش‌بخش اسطوخودوس

اسطوخدوس یکی از قوی‌ترین آرام‌بخش‌های طبیعی است که در آروماتراپی به دلیل خواص آرام بخش قوی که دارد برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را بر روی بالش خود بریزید تا به آرامش اعصاب کمک کرده و بی‌خوابی را درمان کند.

مهم‌ترین خاصیت اسطوخودوس برای تقویت هوش و ذهن آدمی هست. در این صورت می‌توانید متوجه شوید که با احساس آرامش داشتن و عدم استرس و نگرانی تأثیر مستقیم دارد.

استرس و اضطراب عامل اصلی دغدغه‌های فکری امروزی

سعی کنید همیشه از استرس‌های بیهوده و ناراحتی‌های بیجا خودداری کنید. استرس و ناراحتی در سلامتی روح و روان تأثیر بسیار بدی دارند.

ورزش صبحگاهی، برنامه‌ریزی در استراحت روزانه، خواب بعدازظهر می‌تواند باعث آرامش اعصاب و روان باشد.

ورزش کردن یک‌راه خوب برای آرامش

ورزش کردن یکی دیگر از راه‌های کسب آرامش و نشاط بدن هست. روزانه نیم ساعت ورزش صبحگاهی می‌تواند شمارا در طول روز و در حین کار کردن سرحال و شاداب نگه دارد.

اما ممکن است در بعضی‌اوقات این موارد نتوانند به‌اندازه کافی در حفظ آرامش اعصاب کمک کند. در این لحظه شاید استفاده از قرص‌های آرام‌بخش چاره خوبی باشد.

ولی بهتر است دست نگه‌دارید. شاید راه بهتر و بدون هیچ‌گونه ضرری هم وجود داشته باشد. استفاده از داروهای گیاهی آرام‌بخش شاید بهترین راه برای آرامش اعصاب و روان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار