مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

همه نهادها باید در امر آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت آموزش و پرورش استان به تنهایی قادر به تحقق اهداف ترسیم شده در سند تحول بنیادین نیست، بنابراین مشارکت دیگر نهادها باید در این زمینه باید پررنگ باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
همه نهادها باید در امر آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین مولد سرمایه فرهنگی در کشور است و اگر بدنبال ارتقا اجتماعی و توسعه همه جانبه هستیم باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیریم و از هیچ کمکی به این نهاد دریغ نکنیم.

وی با اشاره به تهدیدات آموزشی و پرورشی دوران کرونا تصریح کرد: با همت شبانه روزی معلمان، مدیران مدارس و با تدبیر وزارت آموزش و پرورش بدون هیچ مشکلی اقدام به بازگشایی مدارس کردیم تا از افت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و پرورش استان اردبیل با 2500 آموزشگاه، 18500 نفر فرهنگی، 11800 کلاس درس و 260 هزار نفر دانش آموز فعالیت می کند که با احتساب والدین بیش از یک میلیون نفر مخاطب دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ابتدای ورود به آموزش و پرورش استان اقدام به تحلیل و بررسی میانگین نمرات کردیم تا با آسیب شناسی مناسب، نقاط ضعف در افت میانگین نمرات و رتبه استانی کنکور را احصا کنیم و در این خصوص اقدامات مناسبی انجام شده است که شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

صفری با تاکید بر استفاده از نظرات صاحب نظران استانی در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی اظهار کرد: با تشکیل قرار گاه جهادی تربیتی و نصیب آموزشی برابر سعی در حل مشکلات موجود داریم.

وی با بیان اینکه در استان 4 هزار نفر مهاجر داریم به کمبود فضای آموزشی در نواحی یک، دو، پارس آباد، مشگین شهرو اصلاندوز اشاره کرد و گفت: اگر مدیریت صحیح انجام نشود و همکاری دیگر نهادهای ذیربط نباشد در سال های بعد شاهد دوشیفته شدن مدارس خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اولین مانور بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون 97 درصد از دانش‌آموزان ثبت نام خود را انجام داده اند، 97 درصد از دانش‌آموزان کلاس‌بندی شده اند و در کنار اینها تمامی نیروی های انسانی مورد نیاز سازماندهی شده اند.

صفری همچنین از پروژه های ناتمام و رها شده در استان با عنوان پروژه های زخمی نام برد و گفت: این پروژه ها را در سطح استان شناسایی کرده ایم که با تکمیل آنها 128 کلاس درس، 12 نمازخانه و 8 سالن ورزشی به فضاهای آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در ادامه با تشکر از همکاری شهرداری اردبیل گفت: با فضاهای مناسبی که در اردبیل شناسایی کرده ایم در آینده ای نزدیک اقدام به ساخت دو آموزشگاه نمونه همانند دارالفنون تهران خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار