در اولین جلسه نشست مشاوران جوان منطقه ۲ مطرح شد:

دانش‌آموزان منشا اصلی تفکر و مهارت هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ دانش آموزان را منشا اصلی تفکر و مهارت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان منشا اصلی تفکر و مهارت هستند

اولین نشست مشاوران جوان منطقه 2 با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه 2، معاون پرورشی و تربیت بدنی و دانش آموزان منتخب در دفتر مدیریت برگزار شد.

حسین بختیاری، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 2 گفت: امام علی(ع) می فرماید: فرصت ها مانند ابر درگذر هستند پس ما باید قدر فرصت ها را بدانیم. اکنون مدیر منطقه فرصتی ایجاد کرده تا بتوانیم جلسه مشاوران جوان را با حضور دانش آموزان، در راستای راهکاری برای تحول در برنامه های دانش آموزان داشته باشیم. امروز شما دانش آموزان این فرصت را دارید که راهکار ها، پیشنهاد ها، انتقادات و نظرات خود را در کار گروه ها و اتاق فکر طرح موضوع کرده و مطرح کنید.

وی افزود: دانش آموزان نشست های داخلی قبل از حضور در جلسه داشته باشند و آراء و نظرات افراد را جمع آوری کرده و در جلسات مطرح کنند. نگاه دانش آموزان باید در سطح منطقه باشد و شما مشاوران کرسی آزداندیشی برای بهبود شرایط دانش آموزان در منطقه هستید.

وی ادامه داد: هئیت اندیشه ورزی می تواند مشکلات و معضلات را آسیب شناسی کرده و در قالب یک پیشنهاد، طرح و لایحه تنظیم کرده و گزارش دهد. نیازهای دانش آموزان در حوزه مدارس مشخص شود و تعامل بین دانش آموز، مدرسه و منطقه ایجاد شود و با توجه به نیاز آنها، فعالیت های حقیقی را از اول مهر ماه از سر بگیرند.

علی عزتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 گفت: ما باید گفت و گو را به گفتمان تبدیل کنیم زیرا که موفقیت ما با راه اندازی گفتمان است. ما معتقدیم در این گفتمان باید دریچه های حکمت را به روی دانش آموزان باز کنیم. بهتر است با تکرار این جلسات از نقطه نظرات دانش آموزان استفاده کرده و یک عرق نسبت به منطقه ایجاد کنیم و یک هویت برای آن بسازیم. باید رویکرد خود را تغییر دهیم تا منطقه رشد کند. آموزش های متفاوت، هم در مدرسه هم در مناطق باید حتما برگزار شود و دانش آموزان مهارت های مختلف را در کنار هم یاد بگیرند. ما نباید فقط دنبال آموزش باشیم بلکه به دنبال تفکر آموزش باشیم و تفکر آموزش را جا بیندازیم.

وی افزود: ما سعی داریم سه گفتمان راه بیندازیم که به تغییر هویت منطقه کمک کند. گفتمان دانش آموزی، گفتمان معلمان و فرهنگیان، گفتمان اولیا و خانوداه و همچنین پنج میم (مدرسه، مسجد، منزل، محله و مجازی) به آن پیوند بزنیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان منشا اصلی تفکر و مهارت هستند و با استفاده از آنها می توانیم به پیشرفت منطقه دست پیدا کنیم. انشاالله با یک حرکت جدی، جهادی و جدید بتوانیم تغییرات و تحولاتی در منطقه ایجاد کنیم.

در پایان جلسه، دانش آموزان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود وضعیت مدارس مطرح کردند که شامل: اهمیت مدارس نسبت به زنگ ورزش در برنامه درسی و اطلاع رسانی و اجرای مسابقات تربیت بدنی، برگزاری کلاس های آموزشی فوق برنامه رایگان، عدم تبعیض آموزشی بین مدارس دولتی و غیر دولتی، احترام متقابل کادر مدرسه و دانش آموزان، برگزاری کلاس های انگیزشی و تجهیز مدارس دارای دستگاه هوشمند حضور غیاب بود.

خبرنگار دانش آموز: آیلین امیرگانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار