‌گستردگی آفت نارنگی‌های پیش‌رس به‌دلیل گرمای بیشتر

تهران (پانا) - مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در رزمایش پدافند غیر عامل مبارزه با مگس میوه در ساری، گفت‌ نارنگی‌های پیش‌رس طی دو هفته آینده به‌شدت در معرض خطر قرار می گیرند.

کد مطلب: ۱۳۰۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
‌گستردگی آفت نارنگی‌های پیش‌رس به‌دلیل گرمای بیشتر

به گزارش سازمان حفظ نباتات کشور، سعید معین در مازندران در رزمایش پدافند غیر عامل مبارزه با مگس میوه در ساری و پس از بازدیدهای فنی از باغ‌های استان های گلستان، مازندران و گیلان اظهار کرد: نارنگی‌های پیش رس طی دو هفته آینده به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرند، چرا که بهار و تابستان امسال نسبت به سال گذشته گرمتر بود و شرایط برای افزایش تراکم و افزایش گستردگی آفت فراهم است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: سازمان حفظ نباتات کشور برای استان‌های مازندران، گیلان و گلستان وضعیت خاص اعلام کرد و اقدامات متناسب با این شرایط در استان ها در حال انجام است.

معین با بیان اینکه کشاورزان و باغداران برای شکستن جمعیت و تراکم آفت و جلوگیری از خسارت باید از طریق سم پاشی اقدام کنند، افزود: میزبان هایی که اکنون در باغات وجود دارد جمعیت را برای مرکبات پرورش می دهد و نارنگی های پیش رس طی دو هفته آینده به شدت در معرض خطر قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: اگر این محصولات سریعتر برداشت شود به میزان قابل توجهی تراکم آفات کاهش پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار