وزیر علوم در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

برنامه وزارت علوم برای مقابله با تقلب علمی؛ اختصاص شعب قضایی به دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه برای مقابله با تقلب علمی برنامه‌هایی را در دستور کار دارد و اختصاص شعب قضایی برای رسیدگی به این موضوع نیز دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه وزارت علوم برای مقابله با تقلب علمی؛ اختصاص شعب قضایی به دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه وزارت علوم برای ایجاد شعب ویژه قضایی در دانشگاه‌ها برای برخورد با تقلب علمی اظهار کرد: «معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت علوم در زمینه برخورد با تقلب علمی، برنامه‌هایی دارد که یکی از آن اختصاص شعب قضایی است و این مساله جزو مطالباتی است که باید روی آن برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.»

وزیر علوم با بیان اینکه حتی یک مورد تقلب علمی هم ناپسند است و در شان جامعه علمی کشور نیست، گفت: «در این‌باره هم برنامه‌ریزی‌ها باید به جای برخورد، بر مبنای پیشگیری باشد یعنی باید سیاست به‌گونه‌ای باشد که تخلفی شکل نگیرد تا با آن برخورد شود.»

وی با اشاره به اهمیت تولید علمی در کشود تاکید کرد که سه نوع تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در کشور وجود دارد و خروجی هر کدام از این تحقیقات باهم متفاوت است. به‌طوری که خروجی تحقیقات بنیادی مقاله است، رساله و پایان نامه ارشد و دکتری است. خروجی تحقیقات کاربردی برطرف کردن نیازها و تحقیقات توسعه‌ای نیز تبدیل ایده‌ به ثروت و فناوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار