معاون سواد‌آموزی مدیر کل:

شاخص‌های سواد‌آموزی نیشابور از افتخارات استان به شمار می‌رود

نیشابور (پانا) - معاون سواد‌آموزی مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در جلسه شورای سواد‌آموزی شهرستان نیشابور به‌میزبانی معاونت استانداری و فرمانداری، دگرگونی فضاهای یادگیری سوادآموزی و مهارت‌گرایی را به‌عنوان شعار سال نهضت سواد‌آموزی دانست و این شهرستان را در حوزه سوادآموزی، از برگزیدگان و برترین‌های کشور معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۷۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شاخص‌های سواد‌آموزی نیشابور از افتخارات استان به شمار می‌رود

سید جمال وزیری با اشاره به ایام سوگواری محرم و صفر، گفت: در جریان فرهنگی سواد آموزی، توجه به توسعه و تعمیق سواد از رسالت های اصلی ما به شمار می رود.

وی افزود: سواد آموزی یک جریان فرهنگی است و تعطیلی بردار نیست، مبادی بی سوادی قابل بسته شدن نیست و خراسان رضوی علاوه بر جذب و آموزش اتباع، در سال قبل، بیش از 30 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داشته است.

معاون سواد آموزی مدیر کل خاطر نشان کرد: بی سوادی امروز در واقع بی مهارتی است و باید از شعار دادن به عمل برسیم.

اگر خانواده ای پنج مهارت سواد عاطفی، سواد اداری، سواد مالی، سواد تربیتی و سواد رسانه ای را نداشته باشد در آن مهارت بی سواد یا کم سواد شناخته می شود.

ما در عصر ظهور رقبای نامرئی و عصر خلاقیت ها و ابتکارات زندگی می کنیم و ویژگی شناخت عصر شناسی و نسل شناسی لازمه همه مسئولان است.

وزیری اضافه کرد: دیدگاه های جدیدی برای بحث سوادآموزی وجود دارد.

امروز رویکرد نهضت رویکرد جهادی است و یکی از حلقه های میانی این رویکرد استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و مدرسه محوری می باشد.

در این جلسه از اداراتی که تعامل خوب و سازنده با مدیریت آموزش و پرورش نیشابور و اداره سواد آموزی شهرستان در راستای شناسایی و راه اندازی مراکز یادگیری محلی داشته اند تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار