قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در بازدید از اردوی قطب ۴ در اصفهان مطرح کرد:

سازمان دانش‌آموزی به تاسی از کلام رهبر انقلاب "تشکل معتقد به انقلاب، دین و نظام اسلامی" است

هدف ما تربیت نسل بابصیرت و متعهد است تا همراه با دیگر تشکل‌های انقلابی، گامی هماهنگ، موثر و بلند در راستای تربیت نسل آینده‌ ایران اسلامی برداریم

اصفهان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور، راه و رسم اعضای این سازمان را برگرفته از کلام الهی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۶۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی به تاسی از کلام رهبر انقلاب "تشکل معتقد به انقلاب، دین و نظام اسلامی" است

حسین عبادتی در بازدید از اردوی قطب 4 در اصفهان خطاب به دانش‌آموزان، مربیان و مدیران حاضر در اردو اظهار کرد: مبنای نام‌گذاری «پیشتاز» برگرفته از «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ» در سوره مبارکه واقعه است، یعنی کسانی که پیشقدمان در خیرات و نیکی هستند.

وی افزود: در واقع ویژگی اعضای سازمان دانش‌آموزی به عنوان «یک تشکل معتقد به انقلاب، دین و نظام اسلامی»، عمل به وظیفه فرهنگی، دینی، انقلابی و نیکوکارانه خود بدون هیچ دستوری است و این همان نکته مهم و مفهوم بلندی است که در کلام رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) با عنوان «آتش به اختیار» بر آن تاکید و تصریح شده است.

عبادتی ادامه داد: رهبری، ۱۷ خردادماه 1396 فرمودند «من تشکّل‌هایی را می‌گویم که تحت هر نامی، معتقد به انقلابند، معتقد به دینند، معتقد به نظام اسلامی‌اند، معتقد به این مبارزه‌ عظیمند؛ تحت هر نامی که هستند فرق نمی‌کند؛ خطابم به آنها است... من به همه‌ آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً می‌گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»

* سازمان دانش‌آموزی سرباز رهبری و انقلاب است

وی تاکید کرد: بنابراین سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل بزرگ انقلابی که خود را سرباز رهبری و نظام اسلامی می‌داند، در چارچوب همین بیانات حکیمانه به دنبال تعریف نقش‌های موثرتر برای خویش است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی همانطور که نام خود را برگرفته از کلام الهی در سوره واقعه می‌دانند، راه و رسم فعالیت خود را نیز از کلام مقام معظم رهبری می‌آموزند و در امور فرهنگی، انقلابی و نیکوکارانه که متناسب با همین سن و سال است، هم سبقت‌گیرنده هستند و هم آتش به اختیار.

* سازمان دانش‌آموزی؛ همگام ویکدل با دیگر تشکل‌های انقلابی

عبادتی افزود: در واقع، ما آتش به اختیار بودن در آینده را از همین الان با دانش‌آموزان تمرین می‌کنیم تا هم امروز در سنگر دفاع از ارزش‌ها حضور داشته باشند و هم فردا؛ لذا هدف ما در سازمان دانش‌آموزی تربیت کودکان و نوجوانان بابصیرت و متعهد است تا همراه و یکدل با دیگر تشکل‌های انقلابی، گامی هماهنگ، موثر و بلند در راستای تربیت نسل آینده‌ ایران اسلامی برداریم.

* هنر نجات دیگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوی قطبی می‌خواهم پشتوانه و کمک‌حال یکدیگر باشند و اگر کسی زمین خورد، دست او را بگیرند؛ چراکه ما همانند غریق نجاتی هستیم که در عین حال که مهارت شنا کردن را می‌دانیم باید دیگران را هم نجات بدهیم و این یک هنر است.

* پرچم‌دار باشید و در صدر حرکت کنید

عبادتی تاکید کرد: دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی نباید منتظر حمایت باشند بلکه سرباز واقعی کسی است که مطابق تعاریفی که پیش از این ارائه دادم، خودش پرچم به دست بگیرد و در صدر حرکت کند.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم به این اسم ارزشمند و مقدس قرآنی که داریم و این عنوان با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های دانش‌آموزان انقلابی حتما برازنده آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار