مشاور وزیر و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی:

تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی با روحیه جهادی، کمبودهای گذشته را جبران می‌کنند

رویکرد فرهنگی در تولید نوشت‌افزار ایرانی برای آموزش و پرورش از رویکرد اقتصادی آن مهم‌تر است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی تا زمانی که شاهد استفاده 100درصدی دانش‌آموزان از این تولیدات ملی باشیم، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی با روحیه جهادی، کمبودهای گذشته را جبران می‌کنند

حمیدرضا خان‌محمدی در نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی اظهار کرد: در حال حاضر موضوع لوازم‌التحریر ایرانی از جمله مباحث وزارت آموزش و پرورش است که به برکت روحیه جهادی مجموعه ایران‌نوشت و مصمم بودن دولت به واسطه رویکرد جهادی که در پیش گرفته شده و همچنین با کمک مردم عزیزمان، می‌تواند کمبودهایی که طی سال‌های گذشته به وجود آمده است را جبران کند.

وی افزود: در نشست اولیه ایران‌نوشت که در اردیبهشت سال جاری و در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، درباره چند محور بحث و بررسی شد. محور اصلی، عرضه مستقیم نوشت‌افزار بود. این طرح به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان سپرده شد. خوشبختانه مسئولان کانون مجدانه پیگیر هستند، هرچند چالش‌هایی نیز به وجود آمده است اما با توجه به روحیه مدیرعامل کانون، منتظر انتفاقات بزرگی خوبی خواهیم بود.

خان‌محمدی با اشاره به این موضوع که استفاده از نوشت‌افزار ایرانی و بهره‌مندی از توان تولیدکننده ایرانی فقط و فقط و در آموزش و پرورش و با اهتمام کانون امکان‌پذیر است، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب از این موضوع قطعا حمایت خواهیم کرد تا شاهد استفاده ۱۰۰ درصدی کودکان ایرانی از نوشت افزار ملی و همچنین ارتقای تولید محتوای فرهنگی- ایرانی باشیم.

مشاور وزیر و رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با تاکید بر این موضوع که رویکرد فرهنگی تولید نوشت‌افزار ایرانی برای آموزش و پرورش از رویکرد اقتصادی آن مهم‌تر است، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموز از لوازم‌التحریری که توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی طراحی و تولید شده است استفاده می‌کند، حس خودباوری در او تقویت خواهد شد و این شدنی است. تعهد می‌کنیم همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش را برای تولید نوشت‌افزار ایرانی و در حد بضاعت خودمان به کار بگیریم، البته کیفیت بخشیدن به نوشت‌افزار ایرانی برعهده تولیدکنندگان در مجموعه ایران‌نوشت است تا دانش‌آموزان در این بازار رقابتی برای خرید محصولات ملی اقناع شوند.

خان‌محمدی با اشاره به سایت دیجی کانون و عرضه مستقیم نوشت‌افزار ایرانی به دانش‌آموزن، یادآور شد: عرضه مستقیم لوازم‌التحریر ایرانی اقدامی بزرگ در راستای برقراری عدالت است. یعنی دانش‌آموز می‌تواند از طریق تلفن همراه سفارش دهد و در هر نقطه از کشور و محصولات موردنظر خود را با تخفیف بسیار خوب تحویل بگیرد. این اقدامی است از سوی دولت مردمی که باید به گفتمان تبدیل شود. اگر این موضوع به فرهنگ تبدیل شود دیگر دانش‌آموز ما به لوازم‌التحریر خارجی فکر نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازماندگی از تحصیل نیز گفت: نرخ بازماندگی در دوران کرونا با قبل از کرونا تفاوت آنچنانی نداشت و یک علت آن، استفاده از ابزار فناورانه برای ادامه آموزش بود اما آنچه اکنون با آن مواجهیم چالشی است که اگر درست برنامه‌ریزی نشود ممکن است در آبان اتفاق بیفتد. باید ببینیم از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند چه تعداد در کلاس درس حضور نمی‌یابند.

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی افزود: بناداریم یک میلیون بسته لوازم التحریر را با مشارکت نهادهای خیریه و گروه‌های جهادی در قالب "پویش همه حاضر" توزیع کنیم. امکان اهدای بسته لوازم‌التحریر در طرح عرضه مستقیم نوشت‌افزار از طریق سایت "دیجی کانون" نیز وجود دارد تا دانش‌آموزی به علت هزینه نوشت‌افزار از مدرسه باز نماند و بخشی از بار مردم نیازمند سبک شود.

خان‌محمدی برابر با اشاره به این موضوع که تامین کتب درسی دانش آموزان بازمانده و نیازمند را نیز انجام خواهیم داد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها ابتدای مهر میزبان همه دانش‌آموزان خواهیم بود. اگر گروه‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها دانش‌آموزان بازمانده را می‌شناسند به دفاتر قرارگاه در ادارات اطلاع دهند تا بتوانیم آنها را به مدرسه برگردانیم.

وی ادامه داد: دو تفاهم نامه خوب با دو خیریه منعقد شد تا برای آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز که به دلایل مختلف در سیستان و بلوچستان دسترسی به آموزش ندارند، برنامه‌ریزی کنند، همچنین مدرسه مجازی ایران نیز به زودی افتتاح خواهد شد که آموزش مجازی و ترکیبی به دانش‌آموزانی که شرایط حضور در مدرسه را ندارند انجام شود تا این گروه هم تحت آموزش قرار بگیرند.

نشست خبری طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی صبح امروز با حضور رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش و رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار