یک عضو سابق مجلس دانش‌آموزی تهران:

دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی کار گروهی و ‌اعتماد به یکدیگر را می‌آموزند

تهران (پانا) - دانش‌آموز پایه دوازدهم و عضو سابق مجلس دانش‌آموزی، عنوان کرد که انجام کارهای گروهی ‌و اعتماد به یکدیگر در دانش‌آموزان از مهمترین مزیت‌های عضویت در سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۳۰۶۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی کار گروهی و ‌اعتماد به یکدیگر را می‌آموزند

علی پورعلی در گفت‌و‌گو با پانا، در مورد همکاری دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی بیان کرد: «دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی می‌آموزند که باید برای اصلاح و پیشرفت جامعه و محل زندگی خودشان تلاش کنند. آنها می آموزند که باید به یکدیگر اعتماد کنند و از بین خود نماینده‌ای انتخاب کنند. این عمل علاوه بر افزایش اعتماد در بین جامعه منجر به افزایش قدرت انتخاب نیز می‌شود؛ به نوعی در این عمل اراده انتخاب تقویت می‌شود.»

وی در ادامه تاکید کرد: «مقام معظم رهبری بارها و بارها فرموده‌اند که میدان‌داران گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان هستند؛ پس باید از سنین کم مراحل اداری را به دانش‌آموزان بیاموزیم که خوشبختانه در کشور ما ‌سازمان دانش‌آموزی، ‌بسیج، انجمن‌های اسلامی و... این نقش را ایفا می‌کنند.»

این نماینده مجلس دانش‌آموزی ‌عنوان کرد: «برای مثال در مجلس دانش آموزی، دانش آموزان برای منتخب شدن باید مراحلی را طی کنند که این مراحل خوشبختانه بسیار به مراحل منتخب شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی نزدیک است. حتی ترکیبات درون سازمانی مجلس دانش آموزی نیز بسیار نزدیک به مجلس شورای اسلامی است. دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی قدرت بیان و چانه‌زنی خود را نیز افزایش می‌دهند و همچنین قدرت اخذ اعتماد دوستان و در نهایت دانش‌آموزان می‌توانند در کمیسیون‌ها ‌یا در هیات رئیسه رای مناسبی را اخذ کنند.»

پورعلی ادامه داد: «در کشور‌هایی که در حوزه تعلیم و تربیت، سطح بالایی دارند از همان ابتدا دانش‌آموزان را در زمینه‌ها و در مقاطع مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند و به آن‌ها نسبت به علاقه‌شان تعلیمات تخصصی می‌دهند. برای مثال کلاس‌هایی چون موسیقی و بعضا شهرسازی و... را از همان ابتدا به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهند. ما نیز در نظام جمهوری اسلامی ایران در تشکلات دانش‌آموزی به دانش‌آموزانی که علاقه به دنیای سیاست و اجتماع دارند، آموزش‌های ابتدایی را تعلیم می‌دهیم تا بتوانیم مدیرانی در تراز گام دوم انقلاب و جامعه تحویل بدهیم و این موضوع ارتباطی به مسائل آموزشی ندارد. ما باید روی علایق دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم نیرو‌های متخصصی برای آینده کشور تعلیم و تربیت کنیم.»

وی افزود: «تمامی سازمان‌ها و نهادها می‌توانند به تشکل‌ها کمک کنند. برای مثال ما می‌توانیم دانش‌آموزان نخبه اعم از نخبه‌های سیاسی، علمی، ورزشی و... را در ادارات مربوط به خود به‌عنوان مشاور مدیرکل و یا مشاوران فرماندار، استاندار ‌یا بعضا وزارتخانه‌ها بگذاریم تا دانش‌آموزان در حوزه‌های فعالیت خود اکثر آموزش‌های اداری را در سنین کم فراگیرند و خطاهای خود را تبدیل به نقاط قوت سازند تا در آینده بتوانند مدیرانی مسئولیت‌پذیر برای کشور باشند.»

دانش‌آموز خبرنگار: رادوین مقیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار