معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد؛

مسکن از رکود درآمد؛ سهم شهرداری تهران از املاک نفرآباد

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت در شهریور ماه سال جاری ‌بعد از رکودی که مسکن در سال‌های اخیر داشته، این روند معکوس شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مسکن از رکود درآمد؛ سهم شهرداری تهران از املاک نفرآباد

حمیدرضا صارمی در مراسم آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی درشهر تهران که امروز در محله نفرآباد کلنگ آن بر زمین زده شده، گفت: از سیاست‌های تحولی شهردار تهران این است که فاصله طبقاتی تهران کم شود. یکی از تفاوت‌های جلسه امروز این است که ۲۵۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری در اختیار سازمان نوسازی است تا بخشی از پروژه های عمرانی و زیر ساختی در محله نفر آباد اجرا شود.

وی با بیان اینکه این عقب ماندگی در شهر تهران پذیرفته نیست، افزود: امیدواریم که تا سال آینده بخش‌هایی از این پروژه را به ویژه در حوزه احداث زیر ساخت‌های شهری به بهر‌ه‌برداری برسانیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ۱۰ پروژه زیرساختی در این محدوده ایجاد می‌شود، ادامه داد: ۴۰ درصد از املاک نفرآباد تحت مالکیت شهرداری است و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد شود.

وی بیان کرد: یک اتفاق دیگری که در جنوب شرق تهران روی می‌دهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در ساختمان کارخانه سیمان ری است که به زودی با حضور شهردار تهران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

صارمی با اشاره به اینکه تجربه دهه‌های اخیر نشان می‌داد که باید در حوزه نوسازی تغییر رویکرد مدیریتی ایجاد شود، بیان کرد: شهردار تهران ۷ دیدگاه جدید را در ابن حوزه اجرایی کرد. اولین دیدگاه توسعه‌گری بود. دومین دیدگاه مسکن استطاعت‌پذیر بود. برخی از اقشار توانی برای خرید مسکن ندارند و باید کارهایی انجام شود. بحث TOD، ایجاد بانک زمین و نیز تجدید نسل در شهر تهران از جمله رویکردهای تحولی این دوره مدیریت شهری در حوزه نوسازی است.

وی افزود: در این دور مدیریت شهری هدف‌گذاری، ۱۸۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است که تا‌کنون ۱۳۰ هزار واحد آن با مشارکت وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه با اقدامات انجام شده تعداد مسکن‌هایی که کلنگ آن در تهران به زمین زده شده است، بیش از ۱۸۰ هزار مسکن هدف گذاری شده در شهر تهران است؛ تاکید کرد: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با انجمن انبوه سازان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز تفاهمنامه ۱۰۰۰ واحد منعقد و ۱۵۰ پارکینگ در این واحدها انجام می‌شود؛ گفت: تذکر مقام معظم رهبری در حوزه مسکن برای مدیران اجرایی تذکر سنگینی است که باید به آن پرداخته شود.

صارمی با بیان اینکه گاهی اوقات ماموریت برخی سازمان‌های متولی در این زمینه سد کردن راه سایر سازمان‌هاست؛ افزود: اما در شهریور ماه بعد از رکود مسکن در سال‌های اخیر این روند معکوس شده است.

وی در انتهای صحبت‌های خود گفت: در ۶ ماهه اخیر ۱۶ طرح موضعی در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است که این اقدام خوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار