ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه به خوزستان رفت؛

رئیس‌جمهوری طرح بزرگ آب‌رسانی غدیر را افتتاح کرد؛ تامین آب ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای خوزستان

برای اجرای این طرح که از مصوبات استانی سفر هیات دولت سیزدهم به خوزستان بود، در ابتدا یک بازه زمانی ۳ ساله تعریف شد، اما با تلاش انجام‌شده طرح میان مدت آن در کمتر از ۱ سال محقق شده است/ آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان تامین شد

تهران (پانا) - رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در خوزستان، از طرح میان‌مدت آب‌رسانی غدیر بهره‌برداری کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری طرح بزرگ آب‌رسانی غدیر را افتتاح کرد؛ تامین آب ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای خوزستان

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز وارد استان خوزستان شد، در آیین بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ شمالی و خط انتقال آب آشامیدنی در مسیر طرح بزرگ آبرسانی غدیر، حضور یافت و ایستگاه پمپاژ شمالی و خط انتقال آب آشامیدنی غدیر را افتتاح کرد.

این طرح در یکسال نخست دولت سیزدهم، با دستور رئیس‌جمهوری و تزریق بودجه ویژه به آن شتاب زیادی گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبرسانی غدیر استان خوزستان با حضور آیت‌الله رئیسی و به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای این استان ظهر امروز افتتاح شد.

اجرای این طرح مهم در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود اما تا سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت که با تاکید دکتر رئیسی مبنی بر اینکه مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن از نعمت آب با کیفیت بهره‌مند شوند، با تامین اعتبارات لازم، در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.

این پروژه عظیم آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان را تامین خواهد کرد که با همت ‌و تلاش قریب به ۲۰۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره برداری رسید.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده که با کار جهادی در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر و یک هزار روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.

طرح عظیم آبرسانی غدیر، در این مرحله آب شرب مورد نیاز شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و بیش از هزار روستای اطراف را تامین می‌کند.

برای اجرای این طرح که از مصوبات استانی سفر هیات دولت سیزدهم به خوزستان بود، در ابتدا یک بازه زمانی سه ساله تعریف شد، اما با تلاش انجام‌شده طرح میان مدت آن در کمتر از یکسال محقق شده است.

طرح آب‌رسانی غدیر پس از سفر شهریور پارسال رئیس‌جمهوری به خوزستان، و تاکید وی به وزیر نیرو برای اجرای طرحی که مردم خوزستان در کمترین زمان ممکن و حداقل اعتبارات، از نعمت آب با کیفیت (منابع رودخانه دز) بهره‌مند شوند، اجرا شد.

از جمله دستاورد‌های این طرح شامل آثار اجتماعی از جمله ارتقای رفاه و کیفیت زندگی ساکنان روستا‌های هدف، پیشگیری از مهاجرت و ایجاد محیط پایدار، آثار اقتصادی شکوفایی اقتصادی منطقه و رونق تولید، شکوفایی استعداد‌ها و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های خاص و ویژه هر یک از مناطق کشور در جای خود و آثار سیاسی و امنیتی، افزایش تعلق‌خاطر نسبت به سرزمین مادری و اعتماد به مدیریت کلان کشور، تقویت امنیت کشور با حفظ پراکنش جمعیتی به ویژه در مناطق مرزی است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد، رئیس‌جمهوری در این سفر مشکلات منطقه احمد فداله در بخش شهیون دزفول را نیز مورد بررسی قرار داد.

این چهارمین سفر رئیس‌جمهوری به خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون است که نشان دهنده عزم جدی دولت برای رسیدگی ویژه به مسایل و مشکلات این استان است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز درباره افتتاح این پروژه گفت: پس از سفر سال گذشته رییس‌جمهور به خوزستان و تاکید ایشان بر رفع دغدغه چندین ساله مردم این استان مبنی بر تامین با کیفیت آب شرب، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی غدیر در دستور کار قرار گرفت.

بهادری با تاکید بر این‌که این پروژه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آب‌رسانی کشور به شمار می‌رود گفت: با افتتاح پروژه غدیر از سوی رئیس‌جمهور، آب شرب بیش از ۴ و نیم میلیون نفر در ۲۶ شهر و بیش از ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان از منابع رودخانه‌ دز تامین خواهد شد.

دبیر هیات دولت تصریح کرد: زمان‌بندی‌ای که برای بهره‌برداری از این پروژه تعریف شده بود، ۳۶ ماه طول می‌کشید که با توجه به نیاز فوری منطقه و تاکیدات رئیس‌جمهور، با کار جهادی طرح غدیر در کمتر از ۹ ماه به بهره‌برداری رسید.

بهادری با بیان این موضوع که رئیس‌جمهور امروز برای چهارمین‌بار در یک‌سال گذشته به خوزستان سفر کرده است، گفت: با افتتاح غدیر و پس از وارد شدن آب به مدار، آب بیش از ۵۰ درصد مردم استان خوزستان به‌صورت کمی و کیفی بهبود پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار