رونمایی از کتاب خاطرات اردو و همراه مهربان من در اختتامیه اردوی قطبی گلستان

گلستان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان از اهداف نشر کتب همراه مهربان من و خاطرات اردو خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب خاطرات اردو و همراه مهربان من در اختتامیه اردوی قطبی گلستان

کتاب های همراه مهربان من و خاطرات اردو در اختتامیه اردوی قطبی سازمان دانش آموزی استان گلستان به صورت دست نوشته دانش آموزان و توسط سازمان دانش‌آموزی استان گلستان گردآوری و صحافی شده است،این کتب با حضور قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور و پدر و مادر شهید محمدجواد بای رونمایی شد.

مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان کتاب خاطرات اردو را موجب رشد و شکوفایی دانست و بیان کرد: دانش آموزان با نوشتن خاطرات خود در اردوها، روزهای خوب و بد خود را ثبت می‌کنند. تدوین این کتب به دست خود دانش آموزان بوده و رونمایی آن، از ابتکاری است که برای اولین بار در اردوهای دانش آموزی اتفاق افتاده است. همین ثبت خاطرات باعث می‌شود آنها سال‌ها بعد با یاد این روزها و خاطرات خود لبخند بزنند و از دوران دانش آموزی خود به خوبی یاد کنند.

وی بیان کرد: کتاب خاطرات اردو تمامی خاطرات دانش آموزان را به تصویر می‌کشد. این کتاب باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان می‌شود، چرا که یادداشت های روزانه و خاطره نویسی باید مشوق احساسات صادقانه باشد، نوشتن خاطرات روزانه نویسنده را تشویق می کند تا روح و روان خود را بیازماید و اندیشه را متوجه درون انسان کند. در واقع، نوشتن، نوعی کار خلاقانه است. این کار در واقع فعالیتی است که مغز و عملکرد احساسی را با هم به کار می‌طلبد. ثبت خاطرات اردو توسط دانش آموزان نیز یک فعالیت بسیار خلاقانه است که زندگی روزانه آنها را به تصویر می‌کشد. نوشتن و ثبت خاطرات اردو سبب می‌شود دانش آموز از گذشته خود تجربه کسب کند و بتواند از این تجارب در زندگی خود با خانواده استفاده مطلوب را ببرد.

سلطانی افزود: کتاب همراه مهربان من کتاب دیگری است که توسط دانش آموزان برای مربیان خود و تشکر از آنها نوشته شده است. هر یک از دانش آموزان با نوشتن نام همراهان خود و فعالیت های آنان به نوعی از آنان تشکر کرده و از بودن کنار آنها ابراز خوشحالی و نشاط کرده اند.

وی عنوان کرد: نوشتن شیوه ای برای برقراری ارتباط است. گاهی اوقات آنچه نوشته می شود بسیار عمیق تر است از آنچه به زبان می آید و دانش آموزان با نوشتن می‌توانند به راحتی با مربیان خود صحبت کنند. کتاب همراه مهربان من در واقع دلنوشته ای از اعماق وجود دانش آموزان خطاب به مربیان و همراه اردویی خود و به نوعی تقدیر و تشکر از آنها است، بنابراین دانش آموزان تقدیر و تشکر از پدر و مادر، مربی و سایر دوستان را بهتر می آموزند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان ادامه داد: هدف از ثبت کتاب خاطرات اردو و همراه مهربان من، اشاعه افکار و عقاید دانش آموزان در موضوعات اجتماعی، خاطرات ماندگار، زیباشناسی شخصی، اشاعه توانایی عقلی، برقراری ارتباط اجتماعی وکسب تجربه های فراوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار