در نشست روسای سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان پژوهش بررسی شد؛

توجه ویژه به دانش‌آموزان دیرآموز و دارای نیاز ویژه در طراحی برنامه درسی

تهران (پانا) - با حضور روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی، راهکارهای تعمیق تعاملات دو سازمان در راستای ارتقای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان دیرآموز و دارای نیازهای ویژه بررسی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به دانش‌آموزان دیرآموز و دارای نیاز ویژه در طراحی برنامه درسی

نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور روسا و مدیران دو سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ماموریت این سازمان در تعامل با سایر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش را در دو حوزه پژوهش و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و حوزه برنامه‌ریزی و تولید محتوا برشمرد.

وی با معرفی اجمالی ظرفیت‌های دفاتر سازمان در حوزه تولید محتوای آموزشی، جشنواره‌ها و توزیع و چاپ کتاب درسی؛ بر تقویت همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک سازمان تخصصی است و وجه تخصصی فعالیت‌های عام وزارت آموزش و پرورش در مواجه با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این سازمان انجام می‌شود، گفت: در خصوص سیاست‌های عمومی از سایرحوزه‌های آموزش و پرورش همچون فنی و حرفه ای؛ پژوهشی، ‌ پرورشی، ‌ابتدایی و... و ظرفیت سایر معاونت‌های وزارتخانه استفاده می کنیم اما در بخش هویت اختصاصی، متناسب با نیاز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، جایگاه ما در این سازمان تعریف می‌شود.

به گفته وی، بر اساس آمار نیم درصد از دانش‌آموزان کشور دانش‌آموزان با نیاز ویژه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان برخی گزارشات و الزامات مورد نیاز در توجه به دانش‌آموزان با نیاز ویژه خواستار گسترش همکاری‌های دو سازمان شد.

کارشناسان و مدیران حاضر در این نشست برخی مسائل مربوط به حوزه ثبت نام و سفارش کتاب درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، توانمند سازی آموزشی و مهارتی معلمان مدارس استثنایی در حوزه طراحی محتوای برنامه درسی، ‌ توجه به دانش‌آموزان دیر آموز در طراحی محتوای کتاب های درسی، ‌ مشارکت کارشناسان آموزش استثنایی از محتوای آموزشی سازمان پژوهش و توجه به کیفیت تصویرگری، ‌صفحه آرایی در طراحی کتاب های درسی ویژه نابینایان و فراگیران جسمی و حرکتی همچنین استفاده از تمهیدات لازم در خصوص استفاده نابینایان و ناشنوایان از محتواهای رمزینه پاسخ سریع با استفاده از زیرنویس و گفتار را مطرح کردند.

در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان دو سازمان نسبت به عملیاتی سازی تعاملات و پیگیری امور تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار