توسعه بیمه تکمیلی با تحت پوشش قرار گرفتن مشاغل کم تعداد

تهران (پانا) - رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد به‌منظور توسعه بیمه تکمیلی، هفته گذشته کار مشترکی با سازمان نظام پزشکی انجام شد که برای مشاغل کم‌تعداد پوشش بیمه‌ای مناسبی تعریف شود که به نوعی بیمه انفرادی است.

کد مطلب: ۱۳۰۵۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه بیمه تکمیلی با تحت پوشش قرار گرفتن مشاغل کم تعداد

مجید بهزادپور در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در مورد بیمه سلامت و نسخه الکترونیک، تکلیف قانونی وجود دارد. نسخه الکترونیک نظارت ما را بر فعالیت‌های درمانی افزایش داده و از تخلف و تقلب جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در چهار ماه ابتدایی امسال ۲۳.۶ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه و گسترش آن به عنوان یک هدف اصلی هدفگذاری شده است، خاطر‌نشان کرد: ارزیابی ریسک رانندگان نیز به عنوان یکی از پروژه‌های در دستور کار مطرح است و با توجه به شاخص‌های موجود ریسک رانندگان قابل اندازه‌گیری است.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان رییس جمهور مبنی بر تسهیل سفر اربعین برای زائران، بیمه مرکزی تصمیم گرفت افزایش قیمت نداشته باشد.

جزئیات پرداخت آنلاین خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه طرح کروکی آنلاین مبنی بر پرداخت خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان طی دو تا سه هفته آینده رونمایی می‌شود، گفت: افراد در تصادفاتی که کمتر از ۲۰ میلیون خسارت است اطلاعات تصادف را ارسال می‌کنند و پس از ارزیابی انجام شده مبلغ به حساب خسارت دیده پرداخت می‌شود. تا کنون پنج شرکت بیمه‌ای به این سامانه متصل شدند.

وی توضیح داد: براساس قانون ۲.۵ درصد سقف خسارت طرفین درگیر تصادف نیاز به کروکی ندارد و برای تسهیل خدمات به بیمه‌گران سامانه پرداخت خسارت کمتر از ۲۰ میلیون تومان به صورت آنلاین را طراحی کردیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه حق بیمه تولیدی در کشور را معادل ۲۷.۴ میلیارد دلار است که سهم صنعت بیمه ایران در دنیا ۰.۴ درصد است، خاطرنشان کرد:‌ حق بیمه سرانه در ایران نیز ۳۲۲ میلیارد دلار است. همچنین، ضریب نفوذ بیمه نیز ۲.۴ درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰ حق بیمه تولیدی معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان که ۴۱ درصد رشد داشته است. در ۴ ماه ۵۴.۵ هزار میلیارد تومان که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است.

بهزادپور ادامه داد: تعداد موارد خسارت پرداختی سال گذشته ۵۲.۵ میلیون فقره بوده که ۴۴.۶ درصد رشد داشته و این میزان در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز ۲۳.۶ میلیون فقره بوده که معادل ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی تعداد بیمه نامه صادره در سال گذشته را ۷۱.۳ میلیون فقره اعلام کرد و گفت: این میزان حدود ۴.۶ درصد رشد داشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پروژه‌های این صنعت اظهار کرد: یکی از طرح‌های بیمه مرکزی، کروکی آنلاین است که برای تصادف‌های زیر ۲۰ میلیون تومان است و مردم اطلاعات مربوط را وارد می‌کنند و بدون نیاز به بیمه خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به سند تحول دولت گفت: این سند با جزئیات بیشتر به صنعت بیمه پرداخت است و پنج محور اصلی مبارزه با فساد، توسعه و ارتقای صنعت بیمه، تحول دیجیتال در فرایندها و محصولات، نظارت موثر، کاهش تصدی‌گری و مقررات‌زدایی و مردمی شدن دارد.

بهزادپور گفت: برای رسیدن به دستاوردها در سال جاری ۱۵ پروژه اصلی تعریف شده است که عبارت‌اند از حضور نیروی جوان و ایجاد صندوق نوآوری بیمه، نسخه الکترونیک بیمه تکمیلی، کروکی آنلاین، بیمه آنی، سامانه تقلب و تخلف، سامانه نظارت هوشمند، سامانه ریسک راننده، ساماندهی مقررات بیمه‌ای و مردمی شدن بیمه است.

وی گزارشی از عملکرد بیمه مرکزی ارائه کرد و گفت: حق بیمه تولیدی در سال گذشته ۱۱۵ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۲۷.۵ میلیارد دلار است که سهم ما از حق بیمه دنیا ۴ دهم درصد و سرانه بیمه در کشور ما ۳۲۲ دلار و ضریب نفوذ در کشور ما به حدود ۲.۴ تا ۲.۵ درصد رسیده است. ضریب نفوذ بیمه ما نسبت به منطقه پایین نیست، اما فاصله زیادی تا هدف ضریب ۷ درصدی برنامه توسعه فاصله داریم.

بهزادپور بیان کرد: حق بیمه‌های دریافتی در سال‌های گذشته نسبت به سال قبل از رشدی معادل ۴۱ درصد برخوردار بوده. در ۴ماهه امسال هم ۵۴.۵ هزار میلیارد حق بیمه دریافت شد که نسبت به مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال گذشته ۷۱.۳ میلیون فقره بود که نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد رشد داشته است.

به گفته بهزادپور در ۴ماهه امسال ۲۱ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل ۲.۸ درصد رشد نشان می‌دهد. خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۸ درصد رشد داشته، در ۴ماهه امسال این رقم به ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین در ۴ماهه امسال ۵۲.۵ میلیون فقره خسارت به ارزش ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که از رشدی معادل ۴۶.۲ درصد برخوردار است.

وی در مورد بیمه‌های زندگی گفت: سال گذشته ۱۶ درصد از پرتفوی بیمه مربوط به زندگی بوده است در ۴ماهه اول امسال ۱۲.۸ دهم درصد بیمه‌نامه‌ها مربوط به زندگی بوده، ضریب نفوذ بیمه بر مبنای نسبت فروش حق بیمه به تولید ناخالص داخلی در کشور ما حدود ۲.۵ درصد است. طبق قانون باید به ۷ درصد برسد، در حالی که این هدف بسیار بلند است و ظرف ۹ سال‌ گذشته از ۲.۱ درصد به حدود ۲.۵ درصد رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در صنعت بیمه سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی انجام می‌شود. دارایی شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که البته نسبت به صنعت بانکداری و بورس عدد بزرگی نیست، اما یک شاخص بزرگ در صنعت بیمه وجود دارد که پرتفوی بسیار بزرگی در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور از قبیل پتروشیمی‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها، کارخانه‌ها و سایر تجهیزات کشور تحت پوشش صنعت بیمه قرار گرفته است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار