شعار آموزش و پرورش مدرسه‌محوری و مردمی‌سازی است

پاکدشت (پانا) - مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در پاکدشت، گفت شعار آموزش و پرورش پاکدشت مدرسه‌محوری و مردمی‌سازی است که با الگو گرفتن از آن، در تلاش برای پیروی کردن از آن هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
شعار آموزش و پرورش مدرسه‌محوری و مردمی‌سازی است

سیداصغر میرقاسمی، مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به افتخارات پاکدشت نسبت به دیگر شهرستان‌ها گفت: امسال بالغ بر ١٠٠ هزار دانش‌آموز در شهرستان پاکدشت در حال تحصیل هستند. حائز اهمیت است که این شهرستان ١٢۵٧ همکار رسمی و ١٨٠٠ همکار غیردولتی در ٩٢ مدرسه غیردولتی و ٣۴٠ آموزشگاه دولتی مشغول به کار هستند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت دانش‌آموزان، کمبود فضای فیزیکی را در مرکز پاکدشت برای آموزش و پرورش یک چالش دانست و ادامه داد: در میان شهرستان‌های استان تهران، بالاترین جمعیت اتباع افغان در پاکدشت مستقر هستند. بالغ بر ٢۴ هزار دانش‌آموز افغان در مدارس تحصیل می‌کنند که این خود برای آموزش و پرورش پاکدشت یک چالش محسوب می‌شود و مهر ۱۴۰۱ با دیگر سال‌های تحصیلی متفاوت است و ما در حال فراهم سازی بستری مناسب با ساخت مدارس متعدد برای تحصیل دانش‌آموزان هستیم.

میرقاسمی، بیان کرد: شعار آموزش و پرورش پاکدشت مدرسه محوری و مردمی سازی است و این دو، الگوهایی هستند که ما به آن ایمان داریم و در تلاش برای پیروی کردن از آن هستیم واگر قرار است اتفاقات خوبی در بستر تعلیم و تربیت رخ دهد، می‌بایست دانش‌آموزان، متولیان آموزش و پرورش و اولیا که او از آن‌ها به عنوان مثلث آموزش و پرورش یاد کرد با هم همکاری کنند.

وی در خصوص برنامه ساماندهی پیش‌دبستانی‌های غیردولتی اظهار کرد: در جامعه به گونه‌ای تداعی شده است که اگر دانش‌آموزی فاقد مدرک تحصیلی پیش‌دبستانی باشد قادر به ادامه تحصیل در دوران ابتدایی نیست، در خصوص هزینه نیز برخی از این شرایط سوء استفاده می‌کنند و هزینه را افزایش می‌دهند، در صورتی که این از لحاظ قانون به طور کامل رد می‌شود و طبق قانون جمهوری اسلامی از اول دبستان تا دوازدهم دبیرستان تحصیل برای دانش‌آموزان می‌بایست به طور رایگان باشد؛ به لطف خدا کمیته‌ای در این زمینه تشکیل می‌دهیم و به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

میرقاسمی در پاسخ به نحوه پرداخت شهریه مدارس تصریح کرد: در طول تابستان دریافت شهریه ممنوع است، مدارس تنها می‌توانند هزینه کتاب و بیمه را از اولیا اخذ کنند. پاکدشت در نمره خام امتحانات نهایی دوازدهم از رتبه ۱۴ به رتبه ۵ صعود یافته است و بار دیگر افتخار آفرین شده است.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه عرب‌قرایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار