فرماندار اهر:

بهترین گزینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش و آگاه‌سازی است

اهر(پانا)- فرماندار شهرستان اهر عنوان کرد آموزش و آگاه‌سازی افراد جامعه از الگوسازی و راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی علی‌الخصوص در بخش اعتیاد از بهترین گزینه‌های پیشگیری است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بهترین گزینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش و آگاه‌سازی است

ابوالفضل غنی زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان جامعه و روانشناسان اجتماعی جهت حل مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی گفت: مراکز آموزشی از جایگاه اجتماعی خاصی برخوردار هستند. به نوعی خانواده ها و دانش آموزان و دانش آموختگان با آن سروکار دارند و بر این اساس باید تهدیدهای اجتماعی تبدیل به فرصت شود و از فرصت به دست آمده برای آگاه سازی جامعه از آسیب های اعتیاد استفاده کرد.

وی افزود: افرادی که به اعتیاد روی می آورند نباید به عنوان مجرم به آنها نگاه کرد، بلکه آنها به نوعی بیمار هستند و باید با سیستم آموزشی از تسری اعتیاد مقابله کرد تا به خانواده ها و جامعه سرایت نکند.

وی گفت: معتادانی که پاک شده اند نباید از جامعه رانده شوند، چرا که با این کار برگشت مجدد آنها به سمت و سوی اعتیاد فراهم می شود، بنابراین با پذیرش آنها و حتی فراهم کردن زمینه اشتغال آنها جلوی آسیب های بعدی را که ممکن است متوجه خانواده ها و جامعه شود بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار