عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تاکید بر همکاری مشترک بین آموزش‌وپرورش و شهرداری تهران؛ طرح شهر دوستدار کودک در 13 محله اجرا می‌شود

۲۹ مرکز آموزشی ویژه کودکان کار و خیابان در تهران فعالیت می‌کند/ طرح امن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس اجرا می‌شود

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با تاکید بر همکاری مشترک بین آموزش‌وپرورش و شهرداری تهران گفت که طرح شهر دوستدار کودک در 13 محله شهر تهران اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر همکاری مشترک بین آموزش‌وپرورش و شهرداری تهران؛ طرح شهر دوستدار کودک در 13 محله اجرا می‌شود

زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) پس از گزارش مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران با بیان اینکه ما نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم در خصوص آموزش و پرورش هستیم، اظهار کرد: می‌توانیم ضمن پایبندی به ساختارهای موجود تمام تلاشمان را بکنیم که در تربیت تمام صاحتی مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های اساسی را برداریم.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا به یک مدل مشترک همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران دست پیدا کنیم؛ باید به یک مدل پویا که بتواند براساس آن دانش‌آموزان در مدرسه، محله و شهر به صورت پیوسته و جامع دنبال کند.

شمس‌احسان افزود: این مدل مشترک همکاری باید گروه‌های در معرض آسیب را مدنظر قرار دهد.

فعالیت 29 مرکز آموزش پرتو و مدارس صبح رویش

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کودکان کار و خیابانی گفت: در گذشته شهرداری تهران با همکاری آموزش و پروش و نهادهای مردمی اقدامات خوبی در خصوص مدارس و مراکز پرتو انجام داده است؛ هم‌اکنون ۲۹ مرکز آموزش پرتو و مدارس صبح رویش در حال فعالیت هستند که باید بتوانیم اقدامات مرتبط با توان‌افزایی این کودکان در زمینه تحصیل و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در این مدارس دنبال کنیم.

شمس‌احسان افزود: باید کارگروهی مشترک با حضور آموزش و پروش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برای اثربخش کردن بیشتر این مراکز و مدارس تشکیل شود‌.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره کودکان استثنایی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز اینگونه مدارس باید در اولویت قرار گیرد.

شمس احسان با اشاره نظام مراقبت دانش‌آموزی است، گفت: به رغم رشد و پیشرفتی که در سنوات اخیر ما در این حوزه داشتیم، اما جریان نظام مراقبت دانش‌آموزی و اجتماعی فاقد بازوی محلی برای مراقبت و مداخله در ارتباط با کودکان در معرض آسیب است.

وی با بیان نهادها، ساختارها محله داریم که می‌تواند ساز و کارهایی برای آن تعریف شود که آموزش این نهاد و ساختارها را در دستور کار قرار دهد و همکاری‌های مشترک به وجود آورد، گفت: شهرداری تهران دارای فرهنگسرا، سرای محله و خانه‌های سلامت است که ارتباطات گسترده‌ای با شهروندان تهران در سطح محلات دارد؛ همچنین در این زمینه شناخت خوبی از بافتار محلی و منابع محلی داریم بنابراین کار در محلات در خصوص این موضوع باید بسترسازی و جدی بگیریم و این می‌تواند یک زمینه و پایلوت در شهر تهران برقرار کنیم.

اجرای طرح دوستدار کودک در 13 محله

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌ها و نگاه‌های خود را در ارتقاء استاندارد شهر دوستدار کودک داشته باشند، اظهار کرد: هم‌اکنون طرح دوستدار کودک در ۱۳ محله تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است. فاز مطالعاتی این طرح به پایان رسیده است؛ شهر دوستار کودک در زمینه اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی، معماری و عمران درحال فعالیت است.

شمس‌احسان با اشاره به اینکه در این طرح امن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس، آرام‌سازی معابر، مناسب‌سازی بوستان‌ها با استفاده از المان‌های مربوطه و استانداردسازی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه‌های کودک محور و دانش‌آموز محور اجرا می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی با حضور آموزش و پروش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شود تا که بتوانیم در زمینه‌های مختلف علاوه بر توسعه و تجهیز اقدامات مربوط به فرهنگی و اجتماعی در دستور کار‌قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار