یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش در قم برگزار می‌شود

قم(پانا)- نشست خبری تشریح برنامه‌های یادواره بزرگداشت شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش در استان قم، امروز در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش در قم برگزار می‌شود

امیر سرتیپ دوم سلطانیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش طی سخنانی در این نشست، با بیان اینکه در آستانه سالروز تشکیل پدافند هوایی قرار داریم، یاد و خاطره شهدای پدافند را گرامی داشتند.
وی گفت: هدف اصلی ما در برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است اما در کنار این هدف اصلی تجدید میثاق با آرمان های بنیان گذار جمهوری اسلامی هم صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به برخی از فداکاری های نیروی پدافند در دوران دفاع مقدس گفت: شهید سرتیپ قاسم حمید اولین شهید پدافند و ارتش در دوران دفاع مقدس است که در روز دوم جنگ به شهادت رسید. این شهید، شهید محوری سال ارتش در سال جاری است.
در ادامه، علی اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم برگزاری یادواره‌های شهدای ارتش را موجب زدوده شدن غبار غربت از این یگان نیرو‌های مسلح در قم دانست و عنوان کرد: تدوین کتب، تولید مستند و دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر اقدامات در راستای برگزاری یادواره‌ شهدای ارتش است.
سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده گروه پدافند هوایی ارتش در استان قم و ارشد آجا در استان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: شهیدان والامقام همه هستی خود را در راه خدا تقدیم کردند تا ارزش‌های اسلام و انقلاب حفظ شود و همه ما در پاسداشت یاد و خاطره شهدا مسئولیم.
چهارمین یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم با محوریت شهدای نیروی پدافند، از ساعت ۱۷:۳۰ روز پنجشنبه سوم شهریور در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز چهارشنبه دوم شهریور نیز آئین عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با شروع مراسم از مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دانش آموزخبرنگار: سعید حسینیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار