وزیر اقتصاد و دارایی در سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد:

آمادگی وزارت اقتصاد و دارایی برای ارتقای سواد اقتصادی دانش‌آموزان‌

نوجوانان برای حل مسائل اقتصادی و غیراقتصادی خود آماده شوند/ خروجی نظام تعلیم و تربیت باید ‌در حد ‌مسئولیت‌پذیری برای حل و فصل مشکلات کشور باشد

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه نظام تعلیمی باید به گونه‌ای باشد که مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را برای دانش‌آموزان مهیا کند، آموزش و پرورش را یک نهاد رسمی انسان‌سازی خواند که مساله‌محور شدن دانش‌آموزان از نظر اقتصادی، باید آن‌جا محقق شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی وزارت اقتصاد و دارایی برای ارتقای سواد اقتصادی دانش‌آموزان‌

سید‌احسان خاندوزی در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزار است، با بیان این‌که خود در یک خانواده فرهنگی رشد یافته افتخار خود را نیز معلمی دانست و اظهار کرد: این اجلاس فرصت مغتنمی برای طرح موضوعات و مسائل مهم، پیش روی کشور قرار داده است.

وی افزود: چشم‌انداز دوره جدید انقلاب اسلامی در گام دوم، حرکت در مسیر هفت گام مطرح شده در این بیانیه است که مسیر بلندمدت و نقشه راه حرکت نظام را تعیین می‌کند؛ لذا باید نهال این چشم‌انداز در نهادی کاشته شود که ارزش‌ها و رفتارهای بلندمدت جامعه را با انسان‌سازی به عنوان زیرساخت کشور برعهده گیرد و آن نهاد قطعا آموزش و پرورش است.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: برای تربیت اقتصاددانی که بتواند مسائل موجود اقتصادی را با نگرش انقلاب اسلامی تحلیل و حل کند، نیازمند تربیت و توانمندسازی در این زمینه هستیم.

وی با تأکید بر این که خروجی نظام تعلیم و تربیت باید از لحاظ تحلیلی، در حد تراز بینشی و مسئولیت‌پذیری برای حل و فصل مشکلات کشور باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، نیازمند تعامل بیشتر با آموزش و پرورش هستیم و اولین گام آن حرکت به سوی مساله‌محوری است. نظام آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را برای دانش‌آموزان مهیا کند.

نوجوانان برای حل مسائل اقتصادی و غیراقتصادی خود آماده شوند

خاندوزی ادامه داد: نوجوانان باید برای حل مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی و ارتقای شأن اجتماعی و فردی خود مهیا شوند و در شأن ملی و کشوری توان حل مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی را داشته باشند تا در عرصه اجرا و پیاده‌سازی توانمندی‌های‌شان در آینده، نقش‌آفرینی ویژه کنند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات و مسائل باید توسط انسان تراز جمهوری اسلامی تحلیل و حل شود اظهار کرد: از آنجا که آموزش و پرورش دارای یک مرجعیت رسمی است، نهادینه شدن مساله‌محور بودن اقتصادی در میان دانش‌آموزان در صورتی که بخواهیم به صورت بلندمدت این موضوع را ساماندهی کنیم، باید در نظام تعلیم و تربیت محقق شود‌.

الگوسازی ملی از افراد کارآفرین متعهد و برگزاری کارگاه‌های حل مساله اقتصادی، برگزاری المپیادهای متعدد با موضوع راهکارهای اقتصادی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند از عوامل تحول در نظام آموزشی و پژوهشی باشد

عضو کابینه دولت مردمی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی لازم را برای همکاری با آموزش و پرورش ‌در خصوص بالابردن سواد اقتصادی و مالی بر مبنای یک برنامه مشترک را دارد تا در نهایت عناصر کلیدی نظام تعلیم و تربیت که معلمان و بعد از آن دانش‌آموزان هستند، به بینش و مهارت‌های لازم در این زمینه دست یابند.

الگو‌سازی ملی از افراد کارآفرین متعهد از عوامل تحول در نظام آموزشی و پژوهشی

وی افزود: اگر این نشست سالانه حتی یک دستاورد عملگرایانه هم داشته باشد و منجر به تحول در اقتصاد آموزش و پرورش شود یک فرصت کم‌نظیر است لذا می‌توان درمورد رویدادهای اقتصادی، برنامه‌های متعددی در زمینه دانش‌آموزی ارائه داد.

خاندوزی اذعان کرد: الگوسازی ملی از افراد کارآفرین متعهد و برگزاری کارگاه‌های حل مساله اقتصادی، برگزاری المپیادهای متعدد با موضوع راهکارهای اقتصادی و…، از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند از عوامل تحول در نظام آموزشی و پژوهشی باشد.

وی اضافه کرد: در مسیر تحولی دولت که در حال به ثمر نشستن است، اقدامات خوبی در زمینه اقتصادی انجام شده و ما به دلیل پشتیبانی‌های اقتصادی لازم برای حمایت از مجموعه آموزش و پرورش، کوتاهی نخواهیم کرد و امیدواریم تصمیمات این نشست‌ها، موجب تحولات عظیم برای حفظ مهم‌ترین سرمایه کشور (نوجوانان و جوانان) شود و از نظر حفظ و افزایش، سرمایه اجتماعی موفق عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار