رتبه ۵ کنکور علوم تجربی:

دانش‌آموزان برای درس خواندن هدف داشته باشند

اصفهان (پانا) - رتبه ۵ کنکور سراسری علوم تجربی گفت دانش‌آموزان برای درس‌خواندن هدف داشته باشند. با ایمان و توکل به خدای سبحان درس‌شان را جلو ببرند چون این کار میزان اضطراب و نگرانی را به حداقل می‌رساند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان برای درس خواندن هدف داشته باشند

مجتبی عقیقی، دانش آموخته رشته علوم تجربی از دبیرستان شهید بهشتی کاشان که توانسته رتبه ۵ کنکور سراسری علوم تجربی سال ۱۴۰۱ را بدست آورد، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «از تابستان دو سال پیش خیلی جدی شروع کردم به درس خواندن، ولی کار اصلی از اول مهر سال دوازدهم شروع شد که در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و همین امر باعث می‌شد تا نظم در درس خواندن داشته باشم و خیالم راحت بود که همه درس‌ها به موقع تمام می‌شوند.»

وی افزود: «تمرکز اصلی من روی مطالب کتاب درسی بود و در کنار مفاهیم کتاب از جزوات معلمان که در کلاس تدریس می‌کردند، هم استفاده می‌کردم. بعد از فرایند یادگیری به سراغ کتب کمک درسی می‌رفتم و با شیوه تست دادن از آن موضوع نیز آشنا می‌شدم و در پایان هر دو هفته با دادن آزمون اطلاعات خودم را محک می‌زدم و خودم را با وضعیت قبلی خودم و با دیگران می‌سنجیدم.»

عقیقی ادامه داد: «از ابتدای اردیبهشت ماه با توجه به تمام کردن مطالب کنکورهای سال‌های پیش را در برنامه‌ام قرار دادم و با سوال‌های اخیر سازمان سنجش نیز آشنا شدم و با رفع اشکال به موقع توانستم ایرادات و نقص‌هایم را برطرف کنم.»

وی تصریح کرد: «توصیه من به دانش‌آموزان که می‌خواهند سال آینده در کنکور شرکت کنند، این است که اولا با ایمان و توکل به خدای سبحان درس‌شان را جلو ببرند، چون این کار میزان اضطراب و نگرانی را به حداقل می‌رساند ثانیا اینکه برای درس خواندنشان هدف داشته باشند.»

عقیقی افزود: «قبول شدن در رشته پزشکی را هدف خودم قرار داده بودم و هر موقع که خسته می‌شدم به آن فکر می‌کردم و این فکر به من انگیزه ادامه راه را می‌‌داد. مورد بعدی اینکه می‌خواهم خطاب به دانش‌آموزان بگویم حتما در درس خواندن‌تان برنامه داشته باشید و با نظم جلو بروید. در پایان لازم است از خانواده‌ام و کادر دبیرستان شهید بهشتی کاشان اعم از مدیر، معاونین و معلمان عزیزم کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که وجود هر دوی آنها به منزله دو بال پرواز بود که باعث شد تا من بتوانم به سوی هدفم برسم.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب مشرقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار